Perijätär

@ Kiera Cass
Perijätär (Valinta-sarja #4) - Kiera Cass 7.22   88

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut Laura Haavisto. Nidottu.

35 kosijaa. 1 prinsessa. Uusi valinta on alkanut.

Kaksikymmentä vuotta aiemmin hänen äitinsä sai kruunun. Nyt on prinsessa Eadlynin vuoro löytää todellinen rakkaus.

Prinsessa Eadlyn on kuullut lukemattomia tarinoita Valinnasta, joka saattoi hänen vanhempansa yhteen, ja vaikka tapahtumat kuulostavatkin kauniilta sadulta, Eadlyn ei tahdo itselleen mitään sellaista. Valitettavasti hän ei kuitenkaan voi välttää hänelle valmisteltua polkua… eikä siten myöskään Valintaa. Eadlyn ei oleta löytävänsä todellista rakkautta Valinnan kolmenkymmenenviiden kandidaatin joukosta.

Oman onnellisen lopun löytäminen ei kuitenkaan ehkä olekaan niin mahdotonta kuin hän on aina luullut.

Valinta on Kiera Cassin huippusuosittu, ihastuttava ja romanttinen fantasia/dystopiasarja. Perijätär on sarjan neljäs osa.

Kirja julkaistu elokuu 14, 2017 (Pen & Paper)
Alkuperäinen nimi The Heir

Ainoa (Valinta-sarja #3) 7.68   126
Perijätär (Valinta-sarja #4) 7.22   88
Kruunu (Valinta-sarja #5) 6.74   65

heinäkuu 24, 2019

Oi miten hauskaa, että sama kuvio otetaan nyt sukupuolet vaihtaen! Kyllä tässä nämä erilaiset sukupuoliin liitettävät stereotypiat nousevat pintaan, kun nyt naisen perässä onkin monta miestä. Voi vaikkapa mietiskellä, miten erilailla miehestä ja naisesta usein ajatellaan tässä tilanteessa. Mutta ihan hauska kirja, ei nyt ehkä kaikista korkeakulttuurisin, kuten ei sarja muutenkaan. =)

Luinwen
joulukuu 6, 2017

Mainio hömppäkirja, jonka kevyen juonen pelastaa vahva päähenkilö.

Lue koko arvostelu täältä: https://haaveenakirjailijanura.blogspot.fi/2017/12/kirja-arvostelu-kiera-cass-perijatar.html

lolde
syyskuu 6, 2017

Olin ensin innoissani kun kirja kolahti postilaatikkoon ja ilman sen kummempia takakannen lukemisia aloitin kirjan. Petyin suuresti kun tajusin ettei kirja kerrokaan enää Americasta ja Maxonista, vaan kirja alkaa toistaa itseään taas alusta. Jatkoin kuitenkin sitkeästi lukemista, onneksi! Cass onnistui jälleen kerran tempaisemaan minut mukaan palatsin tapahtumiin, enkä meinannut saada silmiäni irti tekstistä. Onhan kirja vähän saman kaavan toistoa, mutta tällä kertaa päästään seuraamaan tapahtumia valitsijan näkökulmasta, rooli ei myöskään ole missään nimessä kantajalleen helppo.

Keskiyön kyyhkynen
elokuu 24, 2017

Perijätär oli mielestäni sarjan paras osa. Samaistuin  Eadlyniin paremmin kuin Americaan ja hän vaikutti enemmän luonnolliselta. Kaikki hahmot tuntuivat hyvin mietityiltä ja sopivat tarinaan. Pidin siitä, että jokaisella oli oma piirre, joka tuotiin selvästi esille. Tuntui hieman hämmentävältä lukea kirjaa, johon oli otettu mukaan Suomi... Jokatapauksessa juoni oli mukaansa tempaava ja loppu sai jo hamuamaan seuraavaa osaa. Valitettavasti se julkaistaan vasta keväällä...

jp
marraskuu 9, 2017