Kirja-arvio: Lasipalatsi

Kirjoittanut Linnunlento - 4.5

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Tykkäsin! Paras uusi kirja jonka olen vähään aikaan lukenut. Päähenkilö, Celaena Sardothien, on hyvin vahva nuori nainen, päättäväinen ja taitava taistelija. Hän on salamurhaaja, joka on viettänyt vuoden orjana suolakaivoksilla ja on valmis tekemään mitä hyvänsä päästäkseen sieltä pois. Celaenan hahmokehitys on kiinnostava. Alun vihaisesta salamurhaajasta joka pohtii jatkuvasti keinoja paeta, kasvaa tovereistaan välittävä, empaattisempi ja pahuutta vastustava taistelelija. Celaena on piristävän taitava taistelemaan naishahmoksi.

Se kuka lopulta oli kuninkaanlinnan murhien takana, oli melko ennalta-arvattavaa. Toisaalta tarinassa annettiin viitteitä suuntaan ja toiseen, mikä kuitenkin sai epäilemään todellisen syyllisen henkilöllisyyttä.

Odotan innolla seuraavan osan ilmestymistä. Taikuus, josta alussa oli vain pieniä jälkiä, tulee luultavasti olemaan suuremmassa osassa myöhemmin.

Tietoa kirjasta :: Lasipalatsi

Sarah J. Maas Julkaistu: heinäkuu 11, 2017
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Sarianna Silvonen. Sidottu, kansipaperi.

KAHDEN MIEHEN RAKASTAMA
KOKO VALTAKUNNAN PELKÄÄMÄ
HEIDÄN AINOA TOIVONSA

Adarlanin hovin valtaistuinsaliin astelee pahamaineinen salamurhaaja. Hän ei ole tullut tappamaan julmaa kuningasta, vaan hän on siellä lunastaakseen vapautensa. Jos hän päihittää taistelutaidoillaan 23 varasta, salamurhaajaa ja soturia, hänet vapautetaan orjatyöstä suolakaivoksilta ja hänestä tehdään ... (lue lisää)

Ikitalvi (Lumen ja jään maa, #4)TulisydänKorkea puoliso (Kuparisaari, #2)Tuulien koti (Vuorileijonan varjo, #8)Talvisateet (Vuorileijonan varjo, #7)
Paikalla 0 jäsentä ja 37 vierailijaa:

Uusin jäsen: Leevi Halsti