Viimeinen ihmissusi (Ihmissusi-trilogia, #1)5

Kirja-arvio: Viimeinen ihmissusi

Kirjoittanut lolde

Pidin kirjan juonesta ja koko ideasta todella paljon, mutta se ei iskenyt minuun niin kovasti dekkarimaisen kerrontansa takia. Odotin myös paljon kauhistuttavia kohtauksia, joita ei juurikaan kirjassa ollut, jopa vähän kuvottavia kohtauksia kylläkin tuli vastaan muutamia. Kirjassa vaan oli se jokin, joka ei minuun nyt tältä saumaa iskenyt. Ja sanottakoon nyt vielä, että kirja ei todellakaan sovellu niille nuoremmille lukijoille.

Viimeinen ihmissusi

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Elina Koskelin. Sidottu.

Shirley Jackson -palkintoehdokas 2011.

Suurenmoinen, seksikäs, verta tihkuva ja aitoa vaaran tunnetta uhkuva romaani räjäyttää kauhugenren konventiot. Duncan on luonut ainutlaatuisen lumoavan ja majesteettisen teoksen.” – Nick Cave

Jake Marlowe elää hedonistista mutta tyhjää elämää Lontoossa, jonka varjoihin on helppo kadota, vaikka olisi ihmissusi. Kun lajin toiseksi viimeinen edustaja surmataan, Jake jää yksin ihmissudenmetsästäjien tähtäimeen.

Jake lähtee pakomatkalle mutta ei voi mitään luonnolleen. Vainoojat seuraavat hänen jälkeensä jättämää ruumisvirtaa, ja silmukka viimeisen ihmissuden ympärille kiristyy kiristymistään.

Arvostelut:

Viimeinen ihmissusi on kuin Bret Easton Ellisin kirjoittama uusi Dracula.” – The Guardian

Seksikäs, hauska, purevan älykäs teos. Duncan on taitavin kauhukirjailija sitten Bram Stokerin.” – The Times

Tämä väkivaltainen, seksikäs trilleri on aikuisten vastaveto Twilightille.” – Booklist

Viimeinen ihmissusi on kirja, josta kauhuharrastaja ei voi olla pitämättä." – Markku Soikkeli, Aamulehti