Perillä (Tarkoitettu-trilogia #3) - Ally Condie8

Kirja-arvio :: Perillä

Kirjoittanut Yö (Eit)

Pidin kirja trilogiasta siitä, että jokainen kirja oli täysin uudenlainen tarina, vaikka kirjat jatkoivatkin saumattomasti toistensa tarinaa ja hahmot pysyivät jotakuinkin samoina.

Alussa saattoi tuntua petetyltä, kun kirjan tarina ja maailma ei ollutkaan samanlainen kuin edeltäjässä, mutta mielestäni oli hyvä että maailma ja tarinat olivat niin erilaisia, vaikkakin yhtä ja samaa olivatkin :)

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Perillä

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Kaisa Kattelus. Sidottu, kansipaperi.

Onnistuuko kansannousu murtamaan Yhteiskunnan vallan?

Jätettyään Yhteiskunnan ja etsittyään epätoivoisesti niin kapinallisia kuin toisiaankin Cassia ja Ky ovat vihdoin löytäneet hakemansa. Hintana on kuitenkin jälleen menetys. Ky jää kansannousun piiriin, mutta Cassia määrätään palaamaan Yhteiskuntaan ja työskentelemään sieltä käsin vastarinnan puolesta. Mikään ei kuitenkaan ole ennustettavissa. Pian kansannousu virallisesti alkaa ja muuttaa kaiken. Löytävätkö Cassia ja Ky toisensa uudelleen, vai onko Cassian kohtalona kaiken jälkeen sittenkin Xander?

Ally Condie on kirjoittanut vangitsevan tarinan tulevaisuuden yhteiskunnasta, vapaudenkaipuusta ja kielletystä rakkaudesta. Trilogiassa on samastuttavat, koskettavat päähenkilöt sekä kaunis sanoihin ja kirjoittamiseen liittyvä ulottuvuus.