Keskiyön valtiatar (Varjometsästäjät #1) - Cassandra Clare10

Kirja-arvio :: Keskiyön valtiatar

Kirjoittanut rudi92

Keskiyön valtiatar on aivan mahtava kirja. Minulla oli todella suuret odotukset kirjaa kohtaan, koska Claren tapa kirjoittaa on aivan mainio. Mietin myös, että aikooko nainen tuoda tähän kirjaan edellisestä kirjasarjasta tuttuja hahmoja. Vastaus on kyllä, mikä oli erittäin hyvä veto. Oli kuitenkin loistavaa, etteivät tutut hahmot vieneet koko showta, vaan he olivat loppujen lopuksi todella pienessä roolissa.

Pidin myös siitä, että kirjassa selitettiin paljon Varjojen kaupungit sarjan viimeistä osaa, jotta ei haittaisi, vaikkei olisi lukenutkaan kyseistä sarjaa. Tällä lailla kirja pysyi helppolukuisena.

Hahmoista Emma ja Julian olivat todella kivoja. Mietin jännityksellä sitä, ovatko he jotain Claryn ja Jacen kaksoisolentoja, mutta onneksi näin ei ollut. Pidin myös kaikista Julianin siskoista ja veljistä, varsinkin Tavvy tuli täytenä yllätyksenä. Yleensä en pidä kauheasti lapsihahmoista, mutta hän oli todella suloinen ja sympaattinen.

Odotan innolla, että sarjan toinen osa tulisi pian.

Keskiyön valtiatar

Aluteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Terhi Leskinen. Kannen kuvitus: Cliff Nielsen. Sidottu.

Kiihkeästi odotettu Varjometsästäjät-trilogia on itsenäistä jatkoa Varjojen kaupungit -menestyssarjalle!

Los Angelesin varjomaailmassa varjometsästäjät taistelevat demoneita vastaan suojellakseen kaupunkia. Heille parabatai on pyhä sana, taistelutoveri, paras ystävä. Parabatait merkitsevät toisilleen kaikkea – mutta he eivät voi rakastua toisiinsa.

Emma on varjometsästäjä, ja hänen parabatainsa on Julian. Los Angelesia koettelee murhien sarja, ja uhrit on tapettu samalla tavoin kuin Emman vanhemmat vuosia sitten. Emma näkee mahdollisuutensa kostoon, ja Julianissa herää toivo löytää veljensä.

Cassandra Clare on upea myynti- ja arvostelumenestys ympäri maailman. Fantasian kuningatar!