Harry Potter ja kuoleman varjelukset (Harry Potter #7) - J. K. Rowling10

Kirja-arvio :: Harry Potter ja kuoleman varjelukset

Kirjoittanut Lintukarhu

Potterit ovat lempisarjani, olivat jo ennen tätä kirjaa mutta aiai millaisen mestariteoksen on Rowling tehnyt. Huumoria on vähemmän ja synkistelyä enemmän kuin aikaisemmissa osissa mutta ei se vie poi hyvää kirjoitustapaa. Kun olin lukenut tämän viimeisen kirjan, oli pakko heti ottaa viisasten kivi käteen ja lukea uudestaan. Koko sarja. Nyt olen lukenut sarjan 7 kertaa eikä siihen koskaan kyllästy. Ensin luin sarjan kahdessa kuukaudessa, sitten kuukaudessa. Nykyään luen sen kahdrssa viikossa. Voi että mikä kirja!!!

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Harry Potter ja kuoleman varjelukset

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Jaana Kapari-Jatta. Kansi: Mika Launis. Sidottu.

Publishers Weekly Best Book of 2007, Booklist Editors' Choice 2007, Los Angeles Times Favorite Children's Book of 2007, Washington Post Best Book for Young People for 2007, Newsweek Best Book of the Year 2007, ALA Notable Children's Book 2008, ALA Best Book for Young Adults, 2008, Andre Norton -palkinto 2008, Mythopoeic-palkinto 2008 (lastenkirjat, koko sarja).

Harry Potterin harteilla lepää suunnaton vastuu ja lähes mahdottomalta tuntuva tehtävä: hänen on etsittävä ja tuhottava loput Voldemortin hirnyrkit. Heinäkuun viimeisenä päivänä Harry täyttää seitsemäntoista vuotta ja tulee täysi-ikäiseksi. Hänen on jätettävä kodikas ja turvallinen Kotikolo ja seurattava polkua, joka on hänelle viitoitettu. Koskaan ennen ei Harry ole tuntenut itseään näin yksinäiseksi. Hän on täynnä kysymyksiä, joiden ratkaisut ovat täysin hämärän peitossa. Ja aika käy vähiin, Voldemort joukkoineen on aivan Harryn kintereillä. Pystyykö Harry vastaamaan haasteeseen, jonka hän jo syntyessään sai?

J. K. Rowlingin Harry Potter ja kuoleman varjelukset on hengästyttävä, koskettava ja henkeäsalpaavan jännittävä päätös seitsenosaiselle teossarjalle, joka on vavahduttanut koko maailmaa ja tuonut Tylypahkan velhokoulun osaksi miljoonien ihmisten elämää. Se on taikuutta, johon pystyy vain mestari.