Kirja-arvio: Tulimieli

Kirjoittanut Kastehelmi - 3.0

Kirja on mielenkiintoinen ja hyvin kirjoitettu. Kerrontatyyli on erilainen kuin useimmissa kirjoissa, mikä mahdollisesti tuntuu ensin hieman oudolta ja sekavalta. Kun tyyliin tottuu, on kirja miellyttävää luettavaa.

Mielestäni kirja on hyvää ajanvietettä, joka pitää otteessaan, vaikkakaan ei yhtä vahvasti kuin jotkut kirjat. Juonessa esiintyy yllättäviä käänteitä, jotka saavat odottamaan tulevia tapahtumia entistä enemmän. Viittaukset tulevaan ovat hieman sekavia ja muutamat kohdat luin itse useampaan kertaan, jotta sain kiinni siitä, mistä kirjassa oikein puhutaankaan.

Loppu on yllättävä ja hieman surullinen, mutta sai ainakin minut odottamaan seuraavien kirjojen lukemista.

Tietoa kirjasta :: Tulimieli

Gillian Philip Julkaistu: maaliskuu 2014
Tyylit: fantasia, historia, nuoret
Avainsanat: keijut

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Jussi Hirvi. Kannen kuva: Lawrence Mann. Sidottu.

Seth MacGregor on sithe-klaanin päällikön puolivilli äpäräpoika, jonka vasta hänen velipuolensa Conal saa kesytettyä. Yhdessä veljekset joutuvat kohtaamaan sithe-maailmaa repivät ristiriidat. Ennen pitkää Kate NicNiven, vallanhimoinen kuningatar, pakottaa veljekset sithe-maailmaa suojelevan hunnun tuolle puolen – 1600-luvun lopun Skotlantiin, missä noitavainot riehuvat ... (lisää)

Huijarin oppipoika (Taikuri ja taskuvaras -trilogia, #2)RiimukivetNoitalapsi (Noitalapsi, #1)Salamurhaajan oppipoika (W.A.R.P., #1)Memmoin arvat
Truuners95, Fievre
Uusin jäsen: Anders Vacklin