Kirja-arvio: Lasipalatsi

Kirjoittanut Q_Black - 3.0

Ideana tämä kirja kiinnosti suuresti koska olen aina tykännyt kaikista vahvoista naishahmoista, jotka taistelevat ja joita ei poljeta lokaan. Celaena lupasi juuri tätä kirjan alussa ja sisäinen pikkutyttöni kiljahteli innosta. Pidin kirjan juonesta ja ideasta ja tarina eteni minusta juonellisesti aika kivaan tahtiin. Harmillisesti vain itse päähenkilö menetti sitä ärhäkkyyttään melko nopeasti juonen edetessä vaikkakin hänen pisteliäs ja vitsaileva luonteensa säilyi viimeisille sivuille asti. Olisin ehkä enemmän odottanut sellaista konfliktia ja hidasta etenemistä joidenkin hahmojen välillä koska tarinassa minusta lähtöasetelmia ajatellen muutosta tapahtui naurettavan paljon ja nopeasti lyhyessä ajassa. Pidin kuitenkin monista juoneen punotuista hahmoista ja juonenkäänteistä. Ainakin itselle tähän elämäntilanteeseen hyvin simppeliä ja helppoa luettavaa. Jos joku kaipaa sellaista tajunnänräjäyttävää juonta ja tapahtumia niin tämä ei ehkä kaikkia odotuksia täytä, mutta ihan pätevää viihdettä tylsiin iltoihin. Aion kyllä lukea jatko-osankin.

Tietoa kirjasta :: Lasipalatsi

Sarah J. Maas Julkaistu: heinäkuu 11, 2017
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Sarianna Silvonen. Kartta: Kelly de Groot. Kannen kuvitus: Alessandro Taini. Sidottu, kansipaperi.

KAHDEN MIEHEN RAKASTAMA
KOKO VALTAKUNNAN PELKÄÄMÄ
HEIDÄN AINOA TOIVONSA

Adarlanin hovin valtaistuinsaliin astelee pahamaineinen salamurhaaja. Hän ei ole tullut tappamaan julmaa kuningasta, vaan hän on siellä lunastaakseen vapautensa. Jos hän päihittää taistelutaidoillaan 23 varasta, salamurhaajaa ja soturia, hänet ... (lisää)

AnachéMaresi (Punaisen luostarin kronikoita, #1)Odininlapsi (Korpinkehät, #1)Jäämaan viimeinen taistelu (Jäämaan kronikka, #3)Talvisateet (Vuorileijonan varjo, #7)
FreakyMike
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson