Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Ovela veto Meyerilta julkaista elämänkerta maailman hyödyttömimmästä sivuvedosta, pitää nostaa hattua rohkeudelle. Harmi vain, että toteutus tuntui siltä, että koko kirja oli vain kirjailijan huvin vuoksi tehty raapustus, josta nyt vain tuli yli sadan sivun mittainen, ja joka taisi olla Meyerin omaksi iloksi hyvin pitkälti tehtykin, kuten esipuheesta voi päätellä. Kirjan loppupuoli tuntui liian kiirehdityltä, aivan kuin tekijä olisi alkanut ajatella: "Niin, mitä tässä voi nyt enää tapahtua? Kaikki tietävät, miten tässä käy, tapetaan nyt vain Diego ja lähetetään Fred vaikka Timbuktuun, niin päästään äkkiä eteenpäin elämässä". Suurin pettymys oli tosiaan Diegon rooli: mitä varten hänet oikeastaan edes luotiin, kun hän kuoli ennen kuin ehti vielä edes kissaa sanoa? Kun tajusin että Diego oli potkaissut tyhjää, mietin vain että minkä ihmeen takia jo nyt? Ikävää, sillä Diegosta oli jo kovaa vauhtia tulossa ihan kiva hahmo, selainen kuin Fred. Oli Breekin ok, kaikki se ihmiselämän draama oli vain niin huolimattomasti toteutettua.

Tietoa kirjasta :: Bree Tannerin lyhyt elämä

Stephenie Meyer Julkaistu: kesäkuu 17, 2010
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: vampyyrit

Bree Tannerin lyhyt elämä: Epäilys-romaani. Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Pirjo Ruti. Sidottu.

”En enää välittänyt siitä, mitä kukakin ajatteli. Minun ei tarvinnut. Olin nyt jumala. Vahvempi, nopeampi, parempi. Kenelläkään muulla ei ollut merkitystä.”

Hän on vastasyntynyt vampyyri. Hän on osa Victorian – Edwardin kostonhimoisen arkkivihollisen – armeijaa, jonka tehtävä on tuhota Cullenit ja Bella.

Bree ... (lisää)

Jäljitetty (Susiraja, #3)Illallinen vampyyrin kanssaEpäilys (Houkutus, #3)Houkutus (Houkutus, #1)Kodittomat sielut (Intertwined, #1)
FreakyMike, Nokka10
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson