Iso Karhujärvi (Etsijät #2) - Erin Hunter9

Kirja-arvio :: Iso Karhujärvi

Kirjoittanut Sopu

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

"Aurinkoinen kirja, jossa tavataan paljon uusia karhuja"

Tässä kirjassa Kallik sitten vihdoin lähtee Lusan, Toklon ja Ujurakin matkaan. Pidin aurinkoisesta tunnelmasta, johon oli helppo eläytyä. Mielestäni tämä oli yksi sarjan parhaista osista. Isolla karhujärvellä kohdataan monenlaisia karhuja. Sattuupa joukossa olemaan muutama tuttukin karhu. Toklo kohtaa taas vanhan vihollisensa Sohtekan ja Kallik veljensä, mutta Taqqiq ei otakkaan siskoaan kovin suopeasti vastaan. Tässä kirjassa sai rentoutua, mutta jännitystäkin riitti.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Iso Karhujärvi

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Mika Renvall.  Kannen suunnittelu: Johannes Wiebel. Sidottu.

Karhunpentujen huima seikkailu jatkuu!

Jääkarhu Kallik, mustakarhu Lusa, harmaakarhu Toklo ja muotoaan muuttava karhunpentu Ujurak seuraavat tähtiä matkallaan kohti tuntematonta uutta paikkaa, jossa heitä odottaisi parempi elämä. Kohtalo tuo heidät yhteen Isolla Karhujärvellä, minne karhut kokoontuvat juhlistamaan vuoden pisintä päivää.

Matka kohti luvattua erämaata – Ikijään paikkaa – on kuitenkin raskas ja vaarallinen: nuorten karhujen määrätietoisuus joutuu koetukselle, ja kullakin on omat ongelmansa: Miten mustakarhunpentu selviää harmaakarhujen joukossa? Entä mitä on tapahtunut Kallikin veljelle Taqqiqille?

Etsijät (Seekers) on Soturikissat-kirjoistaan tunnetun ERIN HUNTERIN toinen eläinfantasiasarja. Se vie lukijan villiin pohjoiseen luontoon ja ilmaston lämmetessä muuttuvaan ympäristöön. Iso Karhujärvi on sarjan toinen osa. Ensimmäinen osa, Matka alkaa, ilmestyi helmikuussa 2013.

Etsijöiden maailmaan voi tutustua www.seekerbears.com-sivuilla.