Kirja-arvio: Kahdeksan

Kirjoittanut rudi92 - 5.0

Kahdeksan (tai oikeastaan Musta kuningatar, jona sen luin) on mahtava kirja. Olisin tietysti voinut hankkia kirjan kokonaisen painoksen, mutta mielestäni Musta kuningatar on parempi nimi, joten ostin kirjan kahdessa osassa.

Kirjan hahmot ovat onnistuneita ja juoni pysyy hyvin kasassa. Pidin todella paljon Katherinen ja Solarinin rakkaussuhteesta, se oli mielestäni paljon paremmin toteutettu, kuin Mireillen ja Mauricen.

Neville on onnistunut erinomaisesti keksimään tarinan, missä on yllättäviä tilanteita ja paljastuksia, eikä ole missään vaiheessa tylsä. Aion jossain vaiheessa ostaa ja lukea naisen toisen suomennetun kirjan, mikä on jatkoa Mustalle kuningattarelle. Toivottavasti se on yhtä hyvä, kuin tämäkin kirja.

Tietoa kirjasta :: Kahdeksan

Katherine Neville Julkaistu: 1989
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: historia, mainstream, jännitys, mysteeri

Alkuteos ilmestynyt 1988. Suomentanut Seppo Loponen.

1. painos: Musta kuningatar. WSOY, 1989. Sidottu, kansipaperi.
2. painos: Suuri Suomalainen Kirjakerho, 1989. Kaksi osaa. Sisältää Nevillen esipuheen. Sidottu, kansipaperi.
2. laitos: Kahdeksan. Bazar, 2010. Taitto: Taina Leino. Kannen suunnittelu: Claire Ward. Etukannen kuva: Marc Schlossman. Nidottu.

Salaperäinen shakkipeli, historiallinen ... (lisää)

Paratiisin kutsu (Thorkild Aske, #2)Pitkä varjoKuinka aika pysäytetäänMeriansa (Nick Carter, #42)Salaoppeja, rahaa ja rakkautta: Kotimainen rikos- ja rakkausromaani
LordStenhammar, ms.amadeus
Uusin jäsen: Ruska