Velhon synty (Elminster-saaga #1) - Ed Greenwood6

Kirja-arvio :: Velhon synty

Kirjoittanut Dreaner

Kirja oli mukaansa tempaava. Mielenkiintoinen juoni ja tapa jolla tarina eteni. Ehkä samoja piirteitä löytyy kuin muistakin, mutta hyvä silti. Välillä tilanteiden ja tapahtumien kuvaus oli epäselvä ja tapahtumat paikoitellen samankaltaisia. Kaikesta huolimatta, sanoisin että kannattaa lukea. Itsekin jään odottamana, että saan jatkoa käsiini. Tarina itsessään toi mieleen Raistlinin elämän vaikka selkeä ero näillä kahdella kasvavalla maagilla kuitenkin on. Mielenkiintoista oli seurata Elminsterin mukana kulkevien hahmojen rooleja ja sitä millä tavalla heidän olemuksensa vaikutti päähahmon elämään. Jonkun verran jäin kaipaamaan myös eräänlaista yksityiskohtaisempaa kertomusta Elminsterin kehittymisestä, sillä toistaiseksi se vain tapahtui ja vuodet olivat hujahtaneet ohitse. Selkeää kuvaa ei pysty saamaan siitä kuinka vanha hän on kun tarina jää odottamaan jatkoaan.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Velhon synty

Alkuteos ilmestynyt 1994. Suomentanut Sari Kare. Kannen kuvat: Jeff Easley. Sidottu.

Uusi sarja mahtavan maagin, Elminsterin elämänvaiheista alkaa. Ollessaan pikkupoikana paimenessa velhoruhtinaan ohjaama lohikäärme tuhoaa Elminsterin kotikylän, ja hänen vanhempansa saavat myös surmansa. Poika vannoo kostoa velhoruhtinaille ja päättää itse tulla myös mahtavaksi velhoksi.

Elminster aloittaa pitkän taistelunsa Faerûnia hallitsevia velhoruhtinaita vastaan ja saa apua lainsuojattomilta ritareilta ja salaperäiseltä Myrjalalta. Ja Elminster kehittyy koko ajan yhä taitavammaksi velhoksi.