Kirja-arvio: Punainen kuningatar

Kirjoittanut Luxa - 4.0

Itse tykkäsin tästä kirjasta paljon! Ensimmäiset 20-30 sivua ehkä tökkivät hiukan, mutta sen jälkeen aloin päästä paremmin juoneen mukaan ja lukeminen olikin sujuvaa. Välillä tuli kuitenkin sellaisia hetkiä että tuntui etten ollut ihan pysynyt juonen perässä, mutta nekin olivat useimmiten vain pari lausetta ja sitten olin taas ihan mukana kirjan juonessa. Muuten lukeminen oli todella vaivatonta ja sujuvaa, ja teksti selkeää. Juonikin oli kiva, en ole paljon tämän tyyppisiä kirjoja vielä lukenut. Loppua en osannut aavistaa ollenkaan, ja se oli kiva! Kyseinen kirja ei kuitenkaan ihan ykköseksi nouse. Ei ollut myöskään mikään semmoinen jota ei vaan millään voi laskea käsistään, paitsi ehkä ihan lopussa. Kuitenkin kokonaisuudessaan todella hyvä kirja. Tykkäsin jotenkin Maresta myös hahmona todella paljon. Aion ehdottomasti lukea seuraavatkin osat, kunhan vaan kerkeän!

Tietoa kirjasta :: Punainen kuningatar

Victoria Aveyard Julkaistu: heinäkuu 18, 2016
Tyylit: fantasia, dystopia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut Jussi Korhonen. Kansi: Sanna-Reeta Meilahti. Sidottu.

”Jännittävän sarjan alku... Jos aiot lukea yhden kirjan, lue tämä!” – Guardian

Uuden fantasiasarjan mykistävä ensimmäinen osa!

Veri jakaa ihmiset kahteen kastiin – punaisiin ja hopeisiin. Punaiset ovat rahvas, jota lähes jumalallisia voimia omaava hopeisten eliitti hallitsee.

Mare Barrow on 17-vuotias punainen taskuvaras ja ... (lisää)

Pimeä sydän (Mystic City, #2)Kuninkaan kahleet (Hopea, #3)NokkosvallankumousLasinen miekka (Hopea, #2)Salatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)
Uusin jäsen: Juho Saari