Jos tätä kirjaa pitäisi sanoin kuvata, ne olisivat häikäisevä ja mielenkiintoinen, joka sisältää sadunhohtoisuutta ja ystävyyttä sekä huumoria. Mielestäni kirja oli jopa parempi kuin Taru Sormusten herrasta, koska tässä kirjassa ei ollut synkkyyttä, vaan oli vain "huonoja hetkiä". Lisäksi kirja oli kirjoitettu minulle aivan uudella tavalla; sadunomaisesti ja niin vakavasti kuin kuin uutisankkurit puhuvat uutisissa. Päähenkilöt olivathyvin tehtyjä ja juoni ei ollut ennalta-arvattava. Lisäksi tylsiä kohtia ei ollut. Ainut huono puoli oli kirjan lyhyys. SUOSITTELEN KAIKILLE!!!!

Tietoa kirjasta :: Hobitti, eli, Sinne ja takaisin

J. R. R. Tolkien Julkaistu: 1973
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, lapset
Avainsanat: elokuva, keski-maa, lohikäärmeet

Alkuteos The Hobbit or There and Back Again ilmestynyt 1937. Ilmestynyt suomeksi ensimmäisen kerran Risto Pitkäsen suomentamana nimellä Lohikäärmevuori vuonna 1973. Suomentanut Kersti Juva. Runot suomentanut Panu Pekkanen.

Painostiedot Kontuwikissä.

1. laitos: WSOY, 1985. Tekijän kuvittama. 24. painos 2003. Sidottu ja nidottu versio.
2. laitos: WSOY, 2003. Kuvittanut Tove Jansson. ... (lisää)

Evanescent – Katoavainen (Rising Moon, #1)Riippuva linna (Filemon, #4)Athenen merkki (Olympoksen sankarit, #3)Gorillamies eli julman romantikon viimeiset vaiheetMuumit: Sarjakuvaklassikot II (Muumit: Sarjakuvaklassikot, #2)
Eija
Uusin jäsen: Anton Niinikoski