Polgaran tarina ei ole aivan yhtä vahvalla pohjalla kuin Belgarathin. Hahmona tämä ei ole aivan niin mielenkiintoinen kuin isänsä, mutta velhottaren taustat tarjoavat siitä huolimatta mielenkiintoista luettavaa.

Polgaran persoonallisuus ei ole aivan yhtä omintakeinen kuin Belgarathilla, joten kirja ei ole aivan samanlaisella tasolla kuin isästään kertova teos.

Suosittelen kuitenkin lukemaan, varsinkin jos Belgarion/Mallorean taru ja Belgarathin oma teos kiinnostivat.

Tietoa kirjasta :: Polgara – Velhottaren tarina

David & Leigh Eddings Julkaistu: 1998
Tyylit: fantasiakorkea fantasia
Avainsanat: portti-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 1997. Suomentanut Tarmo Haarala. Kartat: Shelly Shapiro & Christine Levis. Etulehden kartat: Larry Schwinger. Päällyksen kuva: Keith Parkinson. Rinnakkaisteos kirjalle Belgarath – Velhon tarina. 3. painos 2002. Sidottu, kansipaperi.

Portti-palkinto 1999 (käännösteokset, lehden lukijaäänestys). British Fantasy -palkintoehdokas 1998.

Hän on nainen, joka kohoaa yli soturikuninkaiden ja taruolentojen: velhotar Polgara, Pyhän Belgarathin ... (lisää)

ArraTuulien koti (Vuorileijonan varjo, #8)Haltiain verta (The Witcher – Noituri, #3)Myrkyn oppitunnit (Yelena Zaltana, #1)Varjosielu (Pohjoisen legendat, #2)
Emelie, Kuurankukka
Uusin jäsen: Inex