Kirja-arvio: Punainen kuningatar

Kirjoittanut Ida - 4.5

Luin juuri tätä ennen Lasipalatsi-kirjan joka oli vähän samanlainen, joten kiinnsotus tätä kirjaa oli hyvin pieni, koska teema oli nii samanlainen. Kirja kuitenkin oli äidinkielenopettajan kirjalistalla, josta piti valita ja myös kirjahyllyssäni joten miksipä ei.

Tuskailin kirjan kanssa aluksi, koska en päässyt siihen eka mukaan. Kirjan päähenkilö muistutti liikaa Lasipalatsi-sarjan Celeanaa ja odotin tämän kirjan olevan samanlainen. Eli siis ihan ok ajanvietettä, mutta hieman b-luokan kirja. Olin väärässä. Sittenkun kirja oli päässyt käyntiin en voinut laskea sitä käsistäni.

Pidin päähenkilöstä paljon. Vahvat naispääosat tekevät minuun aina suuren vaikutuksen. Mare oli fiksu ja kovia kokenut tyttö. Muutkin henkilöt olivat kiinnostavia ja minun mielestäni niihin syvennyttiin juuri sopivan verran. Kaikilla kirjan henkilöillä oli omat salaisuutensa, toiveensa ja luonteensa. Pidin siitä miten kirjojen henkilöt tekivät virheitä päähenkilö myös ja miten kaikkia tunteita oli kuvattu. Hopeinen tai punainen molemmat tekivät terroritekoja ja olivat inhimillisiä eroistaan huolimatta. Kaikilla oli halu päästä valtaan. Kirjassa oli paljon asioita mitä on oikeasti tapahtunut historiassa. Pidin myös miten fantasia oli yhdistetty tähän kaikkeen.

Tapahtumat tapahtuivat nopeasti, mutta ei liian. Voin sanoa että toimintaa riitti. Juonikäänteet olivat hyviä varsinkin vika juonikäänne veti jalat altani. Calin ja Maren suhteen arvasin jo alussa ja vaikka kirjalle ei romantiikalle jäänyt tilaa se ei minusta haitannut jostain syystä.

Kirjan vikan lauseen jälkeen minulle tuli heti halu lukea toine osa. Yllätyin ehdottomasti positiivisesti tämän kirjan suhteen. Oliko paras lukemani kirja? Ei, mutta hyvä kirja. Suosittelen vilpittömästi!

Tietoa kirjasta :: Punainen kuningatar

Victoria Aveyard Julkaistu: heinäkuu 18, 2016
Tyylit: fantasia, dystopia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut Jussi Korhonen. Kansi: Sanna-Reeta Meilahti. Sidottu.

”Jännittävän sarjan alku... Jos aiot lukea yhden kirjan, lue tämä!” – Guardian

Uuden fantasiasarjan mykistävä ensimmäinen osa!

Veri jakaa ihmiset kahteen kastiin – punaisiin ja hopeisiin. Punaiset ovat rahvas, jota lähes jumalallisia voimia omaava hopeisten eliitti hallitsee.

Mare Barrow on 17-vuotias punainen taskuvaras ja ... (lisää)

NokkosvallankumousLasinen miekka (Hopea, #2)Pimeä sydän (Mystic City, #2)Salatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Kuninkaan kahleet (Hopea, #3)
Uusin jäsen: Kari Eerola