Kirja-arvio: Kevätaamun lohikäärmeet

Kirjoittanut Fingon Ringëril

Kun sain luettua kyseisen kirjan, mielessä ei ollut haikeutta niin kuin yleensä sarjan viimeistä osaa luettaessa. Tähän saattoi olla syynä se että, tiedän päähenkilöiden seikkailevan muissakin kirjoissa. Kuitenkin uskon että, syynä oli sarjan lopetus. Kirjailijat eivät "tappaneet" ketään lopetuksessa vaan jo ennemmin. Ja loppu oli muutenkin "hohdokas". Kiitän tästä kirjailijoita. Vaikka kirjassa oli pieniä puutteita (päähenkilöiden käyttämättömyys joissain kohdissa ym.) annan arvosanaksi 5 tähteä. Tämä kirja ja sarja on sen ansainnut, sillä juoni, huumori ja päähenkilöt ovat olleet vertaansa vailla. SUOSITTELEN KAIKILLE!!!!!

Alkuteos ilmestynyt 1985. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Larry Elmore. Kuvat: Jeffrey Butler. Runot: Michael Williams. 5. painos 2003. Nidottu.

Lohikäärmeet. Satujen hirviöt. Tarinat, joita kerrottiin lapsille.

Mutta nyt lohikäärmeet ovat palanneet Krynniin. Sota ja hävitys uhkaavat koko valtakuntaa.

Toivo herää, kun kevät koittaa. Sankarit ovat vihdoin saaneet lohikäärmepeitset aseikseen, ja niiden turvin he käyvät viimeiseen, epätoivoiseen taisteluun lohikäärmeitä vastaan.

Ritari ja barbaari, soturi ja puolhaltia, kääpiö ja kentti sekä synkkäsieluinen velho saavat unohtaa epäilynsä ja ratkaista omat kiistansa ennen kuin he voivat toivoakaan voittavansa – Takhisiksen, Pimeyden Kuningattaren.