Kruunu (Valinta-sarja #5) - Kiera Cass6

Kirja-arvio :: Kruunu

Kirjoittanut jp

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

American mahtavan aloituksen jälkeen Eadlynin osa tässä sarjassa oli pienoinen pettymys. Kielletty rakkaus on kyllä ihana asia, mutta tarinasta puuttui se pienoinen jännitys mikä American tarinassa minua veti puoleensa. Juonen käänteet olivat yllättäviä, mutta ei mullistavia, ne olivat enemmänkin pieniä lisäyksiä tarinassa. Odotin kirjalta enemmän. Perijätär kirja oli kuitenkin ihan onnistunut, Kruunu enemmänkin tuntui pakonomaiselta lisäykseltä tarinaan. Olen silti iloinen, että sain lukea heidän tarinansa loppuun.

Kruunu

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Laura Haavisto. Nidottu.

Valinnassa voi olla vain yksi voittaja. Prinsessalla on vain yksi sydän.

Kun Eadlynista tuli ensimmäinen oman Valintansa järjestänyt Illéan prinsessa, hän ei odottanut rakastuvansa kehenkään kolmestakymmenestäviidestä kosijastaan. Mutta kun palatsin tapahtumat sysäävät häntä entistä enemmän huomion keskipisteeksi, Eadlyn tajuaa, että hän ei ehkä tahdokaan jäädä yksin.

Eadlyn ei vieläkään usko saavansa samanlaista satumaista rakkaustarinaa kuin vanhempansa kaksikymmentä vuotta aiemmin. Joskus sydän saattaa kuitenkin yllättää... ja nyt Eadlynin on tehtävä valinta, joka tuntuu vaikeammalta – ja tärkeämmältä – kuin hän on koskaan osannut odottaa.