Kirja-arvio: Lasinen miekka

Kirjoittanut Nella - 4.0

Teos on mielestäni hyvin kirjoitettu, Aveyardin kirjoitustyyli on ehkä hieman jopa parantunut sarjan ensimmäiseen osaan verrattuna. Kirja alkaa melkein heti taistelukohtauksella, joka antaa jo hieman osviittaa tekstin sisällöstä. Tarina kulkee sujuvasti ja siihen on onnistuttu sisältämään sopivasti romantiikka ja toimintaa sekä kivasti myös huumoria. Vaikka kirjassa onkin paljon toimintaa ja raakuuttakin, löytyy siitä myös ihania tunteikkaita kohtia.

Itse pidän Maresta tosi paljon, mutta hänen persoonansa on hieman päällekäyvä ja itsekäs aluksi. Loppua kohden se kuitenkin paranee huomattavasti. Kirja loppuu taas erittäin jännittävään kohtaan edellisen teoksen tavoin ja luin heti perään seuraavan osan. Kirja on kokonaisuudessaan mielestäni mielenkiintoinen ja mahtava teos ja ihanan sarjan toinen osa.

Tietoa kirjasta :: Lasinen miekka

Victoria Aveyard Julkaistu: tammikuu 10, 2017
Tyylit: fantasia, dystopia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Jussi Korhonen. Kansi: Sanna-Reeta Meilahti. Sidottu.

”Punaisen kuningattaren lukijat eivät tule pettymään.” – Guardian

Nortan kuningaskunnassa kuohuu – punaisten keskuudessa muhii kansannousu ja hopeiset ovat varpaillaan. Heidän ylivaltaansa on ilmestynyt punainen särö nimeltä Mare Barrow, jonka kyky hallita sähköä ja salamoita on ennennäkemätön jopa mahtavia kykyjä hallitsevien hopeisten ... (lisää)

NokkosvallankumousSalatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Kuninkaan kahleet (Hopea, #3)Punainen kuningatar (Hopea, #1)Pimeä sydän (Mystic City, #2)
Pisania, Lyyskis, Ruska
Uusin jäsen: Ruska