Kirja-arvio: Kruunun kirous

Kirjoittanut Nella - 4.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Kirja on mielestäni mahtava lisäosa Hopea-sarjaan. Pidin siitä, että teoksessa on kahden henkilön näkökulmasta aivan erilaiset tarinat. Corianen tarina on mielestäni melko surullinen ja yksinäinen, mutta kuitenkin hyvinkin koukuttava ja hienosti kirjoitettu. Pidin itse enemmän Farleyn tarinasta, joka on paljon energisempi ja lähempänä muun sarjan henkilöitä ja tyyliä. Mielestäni oli ihanaa lukea Farleyn ensitapaamisista aiemmin sarjasta tuttujen hahmojen kanssa ja nautin myös kovasti hänen persoonastaan.

Molemmat teokset antavat paljon uutta tietoa sarjan historiasta, jota olikin kiinnostavaa lukea. Niiden avulla ymmärtää joitain asioita paremmin muista sarjan kirjoista, joka on aina hyvä lisä.

Kokonaisuudessaan pidin kirjasta erittäin paljon, vaikka se onkin kovin lyhyt. Suosittelisin kirjan lukemista ennen sarjan kolmatta osaa (Kuninkaan kahleet), joka onkin kai niiden alkuperäinen järjestys.

Tietoa kirjasta :: Kruunun kirous

Victoria Aveyard Julkaistu: huhtikuu 22, 2018
Tyylit: fantasia, dystopia, novellikokoelma, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Jussi Korhonen. Kansi: Sanna-Reeta Meilahti. Nidottu.

Kahden pienoisromaanin kokoelma:

• Kuningattaren laulu (Queen Song, 2015)
  • Teräksiset arvet (Steel Scars, 2016)

TOTUUS NORTAN VERISESTÄ MENNEISYYDESTÄ: KAHDEN NAISEN TARINAT ERI PUOLILTA HOPEISTEN JA PUNAISTEN RAJA-AITAA

Kruunun kirous on lisäosa Victoria Aveyardin huippusuosittuun ... (lisää)

Pimeä sydän (Mystic City, #2)Kuninkaan kahleet (Hopea, #3)Lasinen miekka (Hopea, #2)NokkosvallankumousSalatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)
Astorethein
Uusin jäsen: Hilla Karjalainen