Kruunun kirous - Victoria Aveyard9

Kirja-arvio :: Kruunun kirous

Kirjoittanut Nella

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Kirja on mielestäni mahtava lisäosa Hopea-sarjaan. Pidin siitä, että teoksessa on kahden henkilön näkökulmasta aivan erilaiset tarinat. Corianen tarina on mielestäni melko surullinen ja yksinäinen, mutta kuitenkin hyvinkin koukuttava ja hienosti kirjoitettu. Pidin itse enemmän Farleyn tarinasta, joka on paljon energisempi ja lähempänä muun sarjan henkilöitä ja tyyliä. Mielestäni oli ihanaa lukea Farleyn ensitapaamisista aiemmin sarjasta tuttujen hahmojen kanssa ja nautin myös kovasti hänen persoonastaan.

Molemmat teokset antavat paljon uutta tietoa sarjan historiasta, jota olikin kiinnostavaa lukea. Niiden avulla ymmärtää joitain asioita paremmin muista sarjan kirjoista, joka on aina hyvä lisä.

Kokonaisuudessaan pidin kirjasta erittäin paljon, vaikka se onkin kovin lyhyt. Suosittelisin kirjan lukemista ennen sarjan kolmatta osaa (Kuninkaan kahleet), joka onkin kai niiden alkuperäinen järjestys.

Kruunun kirous

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Jussi Korhonen. Kansi: Sanna-Reeta Meilahti. Nidottu.

Kahden pienoisromaanin kokoelma:

• Kuningattaren laulu (Queen Song, 2015)
  • Teräksiset arvet (Steel Scars, 2016)

TOTUUS NORTAN VERISESTÄ MENNEISYYDESTÄ: KAHDEN NAISEN TARINAT ERI PUOLILTA HOPEISTEN JA PUNAISTEN RAJA-AITAA

Kruunun kirous on lisäosa Victoria Aveyardin huippusuosittuun Hopea-sarjaan.

Kuningattaren laulu: Kuningatar Coriane, kuningas Tiberiaan ensimmäinen vaimo, pitää salaista päiväkirjaa miten muuten hän voi varmistaa, että kukaan palatsissa ei käytä hänen ajatuksiaan häntä itseään vastaan? Coriane kertoo varhaisesta romanssistaan kruununprinssin kanssa, kaunasta joka kumpusi Kuningatarkokeen sivuuttamisesta, prinssi Calin syntymästä sekä kuolemanvaarallisista haasteista, jotka hovielämässä vaanivat.

Teräksiset arvet: Kapteeni Farley vaihtaa koodattuja viestejä vastarintaliikkeen kanssa matkustaessaan rekrytoimassa mustan pörssin kauppiaita, salakuljettajia ja radikaaleja hyökkäykseen pääkaupunkia vastaan. Hänet on kasvatettu vahvaksi, mutta kapinan siementen kylväminen Nortassa on vaivalloista – kunnes hän törmää henkilöön, josta saattaa tulla korvaamaton: Mare Barrowiin.