Kirja-arvio: Lohikäärmeet

Kirjoittanut Nella - 4.5

Harvoin tartun kovin innokkaasti kirjaan, jossa seikkailee paljonkin lohikäärmeitä ja tämänkään kirjan suhteen ei odotukset olleet niin korkealla, mutta kirja on mielestäni aivan mahtava. Siskoni luki teoksen ensin, koska rakastaa lohikäärme-aiheisia kirjoja, ja kehui kirjaa valtavasti. Päätin siis lukaista nyt tämänkin ja olin kyllä positiivisesti yllättynyt. En meinannut malttaa laskea kirjaa käsistäni ja meni helposti kahdessa päivässä läpi.

Kirjassa on minun makuuni juuri sopivasti romantiikkaa ja jännitystä ja ne on saatu hienosti punottua yhteen. Teksti sujuu luontevasti eikä koskaan ollut kyllä tylsää hetkeä tämän tarinan parissa. Julie Kagawa kuvailee asioita mielestäni hienosti, ei ollenkaan liikaa, ja uppouduin nopeasti kirjaan mukaan. Teoksessa on mukana myös reilusti huumoria, joka on mielestäni aina mukava lisä kirjoihin.

Hahmot ovat kaikki omaperäisiä ja suosikkia on vaikea valita. Päähenkilö Ember, joka on tulinen ja toimelias lohikäärme, on myös jotenkin helposti samaistuttava. Koska suurimman osan ajasta kirjan lohikäärmeet ovat ihmismuodossa, heitä on paljon helpompi ymmärtää eivätkä he siis jää etäisiksi lukijalle. Itse nautin myös tarinoista, joissa kertojia on useampia. Tämän avulla tutustuu myös helpommin useampiin hahmoihin ja saa paremman ja laajemman kuvan tapahtumista.

Kyllä tämä taitaa nyt kuulua parhaisiin kirjoihin, joita olen vähään aikaan lukenut ja aion varmasti lukea sarjan seuraavatkin osat. Suosittelen lämpimästi kirjaa kaikille, jotka ovat vähänkään kiinnostuneita romanttisesta fantasiasta. Ja vaikkei tämä lohikäärme-idea houkuttelisi niinkään paljoa, suosittelisin silti edes vilkaisemaan muutamaa ensimmäistä sivua, joista pääsee jo heti tarinaan mukaan.

Tietoa kirjasta :: Lohikäärmeet

Julie Kagawa Julkaistu: huhtikuu 27, 2016
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: lohikäärmeet

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Eeva Parviainen. Sidottu, kansipaperi.

Julie Kagawan uutta luovassa trilogiassa ihmishahmoihin kätkeytyneet lohikäärmeet vaeltavat keskuudessamme...

Talon-saagan ensimmäinen osa

Kauan sitten Pyhän Yrjänän Veljeskunta onnistui hävittämään lähes kaikki lohikäärmeet. Jäljelle jääneet kätkeytyivät ihmishahmoihin ja ovat siitä lähtien eläneet ihmisten joukossa. Ajan myötä heitä ... (lisää)

Väristys (Väristys, #1)Loppusoitto (Langennut enkeli, #4)Riitasointu (Langennut enkeli, #2)Lumoava kaaos (Loihtijakronikka, #3)Häivähdys (Väristys, #2)
Thompson 10
Uusin jäsen: Thompson 10