Sotilaat (Talon-saaga #3) - Julie Kagawa8

Kirja-arvio :: Sotilaat

Kirjoittanut Nella

Jälleen kerran uskomaton osa tähän sarjaan. Nautin jälleen tästäkin kirjasta erittäin paljon ja tämä vastasi ehdottomasti odotuksiani. Olisin ehkä kaivannut hieman enemmän sisältöä Emberin näkökulmasta, mutta ei sen puutetta oikeastaan huomannut kirjaa lukiessa. Tässäkin kirjassa on kertojina edelleen Ember, Garret, Riley ja Dante sekä uutena Sebastian, joka kertoo Garretin menneisyydestä. Itse pidin tätä kivana lisänä, sillä hahmojen taustasta on mielestäni aina kiinnostavaa lukea.

Kirjassa on kyllä paljon toimintaa ja taistelua, mutta se keskittyy kuitenkin paljon myös Emberin ja poikien väliseen suhteeseen. Siitä oli kyllä kiinnostavaa lukea, mutta välillä kaipasin vähän enemmän jännitystä. Loppua kohden juoni paranee ja tapahtumien kulku kiihdyttää vauhtiaan huomattavasti eikä kirjaa haluaisi laskea käsistä. Lopussa on taas oikeastaan kaksikin suurta juonenkäännettä, toinen Emberin, Rileyn ja Garretin luona, toinen taas Taloin päämajassa Danten luona. Julie Kagawalla on kyllä taito jättää kirja aina niin houkuttelevaan kohtaan, että on vain pakko päästä lukemaan seuraava osa.

Kokonaisuudessaan kirja on mukavaa ja koukuttavaa luettavaa ja suosittelisin kyllä kaikille vähänkin kiinnostuneille. Kirja ei ehkä ole sarjan paras, muttei se huonokaan ole. Ei todellakaan.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Sotilaat

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Eeva Parviainen. Sidottu, kansipaperi.

LOHIKÄÄRMEET OVAT PALANNEET...

Silmukka Emberin, Cobaltin ja Garretin ympärillä kiristyy. Talon, lohikäärmeiden kattojärjestö, ei siedä rintamastaan livenneitä karkureita ja on antanut kapinallisille kaksi vaihtoehtoa: antautua tai kuolla. Katseilta piilossa se on kehittämässä aivan uudenlaista tappokonetta, jonka tuhovoimasta kenelläkään ei ole vielä varmaa käsitystä. Samaan aikaan Pyhän Yrjänän Veljeskunta, jolle ainoa hyvä lohikäärme on kuollut lohikäärme, on lisännyt iskujaan vihollisiaan vastaan – välittämättä siitä, onko kohteena Talon vai sitä vastaan taistelevat kapinalliset. Ja kun kammottava salaliitto iskujen takana paljastuu, ei kukaan ole enää turvassa.

Ember jatkaa sisäistä Jaakobin painiaan tunteidensa kanssa. Hänessä on kaksi minää, jotka rakastavat tahoillaan: Tulisielu, hänen lohikäärmepuolensa, rakastaa Cobaltia, kapinallisverkoston nuorta johtajaa, ja ihminen hänessä puolestaan Garretia, Pyhän Yrjänän Veljeskunnan kouluttamaa ammattisotilasta. Valinta on tehtävä, vaikka se särkeekin hänen sydämensä.

”…vielä sietämättömästi jännittävämpi ja riipaisevampi osa uskomattomaan sarjaan. Rakastin ja nautin kirjasta täysin siemauksin!” – Goodreads

”Olen aina rakastanut Julie Kagawan kirjoja ja Sotilaat täytti kaikki odotukseni.” – Goodreads