Kirja-arvio: Rautakuningas

Kirjoittanut Nella - 3.5

Kirja oli mielestäni ihan hyvä, alussa on melko sekavaa ja päähenkilö on mielestäni hieman turhauttava.

Eli siis, päähenkilö, Meghan, on lähes koko kirjan ajan todella avuton ja hänet joudutaan pelastamaan koko ajan pinteestä jos toisesta ja aina kun Meghan ryhtyy sitten tekemään jotain, niin se päättyy melkein aina johonkin kommellukseen. Teoksen loppupuolella Meghanin asenne kuitenkin paranee omasta mielestäni huomattavasti ja lukeminenkin oli paljon mukavampaa siinä vaiheessa. Muita tärkeitä henkilöitä ovat Ash, Puck sekä Grimalkin. Ash on mielestäni hurmaava hahmo, johon itse kiinnyin kovastikin. Puck, toiselta nimeltään Robbie tai Robin, on kyllä myös todella pidettävä henkilö. Hän on aina sanavalmis ja valmiina seikkailuun. Grim sitten... No, hän taitaa olla kyllä hahmoista oma suosikkini. Grimalkin on hauska, mutta huomaavainen kissa, joka pelastaa Meghanin useamminkin pulasta.

Tarina etenee huomattavan nopeaa tahtia ja varsinkin alussa on melko vaikea pysyä perässä. Se tekee kirjasta hieman sekavan oloisen, mutta kuitenkin juoni on erittäin koukuttava. Viimeiset noin sata sivua ovat ehdottomasti parhaat. Tarina on vähän omituinen ja välillä päähenkilö turhautti, mutta koko ajan teki kyllä mieli lukea tätä kirjaa.

Kirja on kokonaisuudessaan oikein hyvä ja olen jo aloittanut seuraavien osien lukemisen. Suosittelen.

Tietoa kirjasta :: Rautakuningas

Julie Kagawa Julkaistu: marraskuu 2011
Tyylit: fantasia, romantiikka, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Eeva Parviainen. Nidottu.

Meghan Chase on tavallinen risoissa farkuissa kulkeva lukiolainen, joka odottaa kuusitoistavuotissyntymäpäiväänsä kuin kuuta nousevaa. Hän aikoo saada ajokokortin ja päästä pois takapajulasta, jonne hänen äitinsä on asettanut heidät asumaan Meghanin isäpuolen ja velipuolen kanssa.

Velipuoli Ethan on vakava ja pikkuvanha nelivuotias, jonka mielikuvitus tuntuu olevan rajaton. Ethan on ärsyttävä ... (lisää)

Veden vallassa (Väkiveriset, #3)LucianRubiininpuna (Rakkaus ei katso aikaa, #1)Salatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Okaruusujen valtakunta (Valtakunta, #1)
Uusin jäsen: Irma Niemiaho