Kirja-arvio: Paholaisen päivä

Kirjoittanut lolde - 1.5

Varasin tämän kirjastosta aikaa sitten kun luin että kyseinen kirja on tulossa, takakannen mukaan luvassa olisi jännittävää ja samalla kauhistuttavaa luettavaa, vaan toisin kävi. Kirjassa ei juurikaan tapahtunut mitään, vasta aivan viimeisillä sivuilla ja nekin tapahtumat sivuutettiin tuosta vain. Kertoja palasi tuon tuostakin vanhoihin, aikaa sitten tapahtuneisiin asioihin, joissa ei juurikaan ollut mitään sen kiinnostavampaa kuin naapureiden asioiden muistelua. Itse en saanut tästä teoksesta oikein mitään irti, enkä todellakaan saanut kauhunnälkääni tyydytettyä, edes alkupalan vertaa.

Tietoa kirjasta :: Paholaisen päivä

Andrew Michael Hurley Julkaistu: toukokuu 25, 2018
Tyylit: kauhugoottilainen kauhu

Alkuteos ilmestynyt 2017. Suomentanut Jaakko Kankaanpää. Kannen kuva: iStock / Sebastian Knight. Sidottu, kansipaperi.

"Kaikki laaksosta kertovat tarinat alkavat paholaisesta."

Joka vuosi John Pentecost palaa juurilleen syrjäiseen kylään Luoteis-Englannin nummille. Laaksossa asiat pysyvät muuttumattomina vuodesta toiseen, mutta tänä vuonna on toisin. Johnin isoisä – kyläläisille Ukko – on kuollut ja John tuo hautajaisiin myös tuoreen vaimonsa, ... (lisää)

SydäntorniÄänellä jonka kuulet: Spekulatiivisia novelleja sukupuolen moninaisuudestaYön KasparLinna on aina ollut kotimmeCarmilla ja muita kertomuksia (Savukeitaan kauhuklassikot, #1)
Wanda
Uusin jäsen: Marko Kinnunen