Kirja-arvio: Vain puoliksi kuningas

Kirjoittanut Onraj - 1.0

Ei omaan makuuni. Henkilöhahmot todella ohuita ja epäuskottavia. Kaiken kaikkiaan ponneton tarina, suoraan kuin yläkoululaisen aineesta. Kenties tämä onkin hieman minua nuoremmille tarkoitettu, haen siis vain takkini.

Näitä GRRM:n mainoslauseita vain uhkaa inflaatio, siksi erehdyin ostamaan opuksen. Rothfussin kohdalla haaskattiin jo ylisanoja, mutta Abercrombien liki muinaisten D&D -kehystarinoiden tasoisen perusfantasian kohdalla hehkutus menee täysin metsään. Tässä ei ole mitään erityistä.

Tietoa kirjasta :: Vain puoliksi kuningas

Joe Abercrombie Julkaistu: helmikuu 4, 2016
Avainsanat: locus-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Mika Kivimäki. Kartta: Nicolette Caven. Kannen kuva: Mike Bryan. Sidottu.

Locus-palkinto (paras nuortenkirja) 2015. David Gemmell Legend Award -ehdokas 2015.

»Vannoin, että kostan isäni murhaajille. Saatan olla vain puoliksi mies, mutta vannoin täyden valan.»

Prinssi Yarvi on vannonut voittavansa takaisin valtaistuimen, jolle hän ei koskaan halunnut nousta. Sitä ennen hänen on kuitenkin kestettävä ... (lisää)

Athenen merkki (Olympoksen sankarit, #3)Verikivi (Kapinaenkelit, #2)Helsingin allaKarkotus (Soturikissat: Kolmikon mahti, #3)Haukansilmä (Pronssisoturit, #3)
Uusin jäsen: valde määttä