Tiimalasi (Everlife #1) - Gena Showalter8

Kirja-arvio :: Tiimalasi

Kirjoittanut Amsu

Ensielämä ja toiselämä olivat vähä epäselviä asioita eikä alussa saanut oikein juonesta kiinni mutta sitten kun ne tajusi kirjan ahmi nopeasti parissa päivässä.

Mielestäni kirjan päähenkilö, Tenley oli samaistuttava ja kiinnostava varsinki numeropakkomielteensä takia myös muut hahmot olivat hyvin rakennettuja.

Juoni oli minusta ihan hyvä mutta siitä olisi saanut paremman pienellä hiomisella.

Ainoan miinuksena oli huono suomennus joissakin kohdissa mutta innolla jään odottelemaan jatko-osia.

Tiimalasi

Kansialanimeke: Elämä alkaa kuoleman jälkeen. Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Hanna Arvonen. Sidottu, kansipaperi.

KUOLEMA ON VAIN UUDEN AJAN ALKU...

Sanotaan, että tarinoita kertovat eteenpäin ne, jotka jäävät henkiin. Minä tiedän, ettei se aina pidä paikkaansa.

Minun nimeni on Tenley Lockwood, ja pian minä olen kuollut. Tämä on minun tarinani.

Tenley ”Ten” Lockwood on melko tavallinen 17-vuotias amerikkalaistyttö. Hän on viehättynyt numerologiasta. Hänen perheensä on varakas ja vaikutusvaltainen. Hänellä on ollut ihan hyvä lapsuus. Ten ei tiedä olevansa erikoinen. Hän ei tiedä, että hänen elämänsä olisi hänen syntymäaikansa vuoksi mitenkään erityinen…

Sen hän tietää, että noin vuosi sitten tapahtui jotakin kummallista. Hänet lähetettiin Prynneen. Paikkaa kutsuttiin sisäoppilaitokseksi. Tenin mielestä se on kidutuslaitos tai hullujenhuone. Oliko lähettämisen syynä Tenin pakkomielle numerologiaan? Oliko syynä niskoittelu – se, että Ten kieltäytyi vanhempien ja lähipiirin hänelle esittämästä tulevaisuudesta?

On olemassa Toiselämä, johon nuori astuu 18-vuotiaana. Silloin lapsuuden minä kuolee ja uusi aika alkaa. On olemassa ikuinen totuus, jonka koko maailma hyväksyy. Ensielämä on vain harjoitusta. Ikielämästä kilpailevat verisesti kaksi valtapiiria Troikka ja Myriad – ikiaikaiset viholliset. Molemmat valtapiirit tekevät kaikkensa – keinoja kaihtamatta – saadakseen Tenin puolelleen. Jokaiselle on luotava käsikirjoitus.

Ten tuntee olevansa pelinappula suuressa taistelussa. Hän pakenee. Onko ketään, johon hän voisi luottaa? Ovatko ihmiset ystäviä vai vain henkien kuoria?

"Ainutlaatuinen ja kiehtova – en malttanut laskea kirjaa käsistäni! Uskomattoman upea maailma." – Sarah J. Maas, kirjailija

"Kuin vuoristorata-ajelu, joka saa sydämen jättämään lyöntejä välistä." – P. C. Cast, kirjailija

"Unohtumaton ja voimakas sankaritar." – Kristin Cast, kirjailija

"Synkkä ja kaunistelematon – salaliitot, seikkailut ja romantiikka punoutuvat yhteen tavalla, joka saa sinut kaipaamaan lisää." – Wendy Higgins, kirjailija

"Showalter on luonut elävän tuntuisen ja ainutlaatuisen maailman henkilöhahmoineen, joita ei hetkessä unohda." – Katie McGarry, kirjailija

"Jokainen sana pitää sydäntä otteessaan ja saa pidättämään hengitystä." – Roxanne St. Claire, kirjailija