Kirja-arvio: Tulen perillinen

Kirjoittanut rudi92 - 5.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Tulen perillinen on mahtava kirja. Se jatkaa upeasti kirjasarjaa, eikä sitä meinaa haluta laskea käsistään. Kirjassa tapahtuu koko ajan, eikä se ole missään vaiheessa tylsä.

Celeana jatkaa edelleen upeasti vahvana päähahmona. Tässä kirjassa hän on jonkin aikaa aika haavoittuva edellisen kirjan tapahtumien takia, mikä tekee hänestä inhimillisemmän. Rowan on todella ihana hahmo ja odotan suuria hänestä seuraavissa osissa. Ja vaikka olenkin vannoutunut Chaol-Celeana fani, niin tämän kirjan myötä tajusin, ettei näillä kahdella ole tulevaisuutta yhdessä. Mutta suureksi yllätyksekseni en ole pettynyt. Sillä Rowan sopisi Celeanalle ehkäpä vielä paremmin. Tämä on aika outo ja uusi piirre minussa. Jos jossain kirjasarjassa on joku pari, johon tykästyn, niin en voi päästää heistä irti, ja toivon loppuun asti, että heistä tulisi pysyvä pari. Mutta tässä sarjassa toivon kovasti, että Rowan löytäisi paikkansa Celeanan rinnalla rakastajana.

Olen myös yllättynyt (hyvässä mielessä) Dorianin tulevaisuudesta. Hän on ihan oikea henkilö, eikä mikään kiiltokuvapoika, jonka ainoa tarkoitus oli ensimmäisessä osassa kilpailla Chaolin kanssa Celeanasta. Tämän kirjan lopussa Dorianin tulevaisuus näyttää erittäin synkältä, ja odotan myös hänen takiaan saavani seuraavan osan pian.

Olen todellakin rakastunut sarjan maailmaan ja sen henkilöihin. Olen iloinen siitä, että kirjat suomennetaan nopealla vauhdilla, nimittäin uskon, että sekoaisin lopullisesti, jos joutuisin odottamaan jokaista osaa vähintään vuoden.

Tietoa kirjasta :: Tulen perillinen

Sarah J. Maas Julkaistu: heinäkuu 13, 2018
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret
Avainsanat: lohikäärmeet

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Sarianna Silvonen. Kartta: Kelly de Groot. Kannen kuvitus: Alessandro Taini. Sidottu, kansipaperi.

HÄN OLI TUHKAN JA TULEN PERILLINEN, EIKÄ HÄN KUMARTAISI KETÄÄN.

Celaena Sardothien on selvinnyt hurjista taisteluista ja musertavista suruista. Hän on kuitenkin joutunut maksamaan siitä sanoinkuvaamattoman hinnan. Nyt hän taistelee murheen murtamana omaa sisäistä tyhjyyttään vastaan.

Kaiken pimeyden keskellä Celaenasta on ... (lisää)

Esikoinen (Perillinen, #2)Brisingr (Perillinen, #3)Eragon (Perillinen, #1)Perillinen (Perillinen, #4)Jäälohikäärme
Jawa_Kaapissa, NoctilucA, Wanda, Echramath
Uusin jäsen: Jawa_Kaapissa