Kirja-arvio: Rajalla

Kirjoittanut Nella - 3.5

Kirjassa hahmot ovat edelleen kiintoisat, mutta tässä osassa henkilöitä ei ole kuitenkaan kovin paljon. Tarina on kirjoitettu kahdesta näkökulmasta, Cassian ja Kyn. Tämä on mielestäni kiva lisäys tarinaan, ensimmäinen osa kun on kirjoitettu vain Cassian näkökulmasta.

Kirjan juoni on kyllä kiinnostava ja sitä seuraa mielellään, mutta välillä juoni etenee melkein mahdottoman nopeasti, kun taas hetkittäin juoni tuntuu pysyvän lähes paikallaan. Varsinkin loppua kohden edetessä tuntuu melkein siltä, että Condiella olisi vain ollut kiire lopettaa kirja. Ehkä minä vain luin lopun liian nopeasti, mutta viimeiset 50 sivua tuntuvat aivan pursuavan uutta tietoa.

Kirja loppuu kyllä sellaiseen kohtaan, että tekee mieli lukea viimeinenkin osa. Suosittelen kyllä kirjaa muillekin.

Tietoa kirjasta :: Rajalla

Ally Condie Julkaistu: toukokuu 29, 2012
Tyylit: scifidystopia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Kaisa Kattelus. Sidottu, kansipaperi.

Vaikuttavan trilogian odotettu toinen osa jatkaa tulevaisuuden yhteiskuntaan sijoittuvaa kiehtovaa tarinaa. Cassia matkaa ulkoprovinsseihin etsimään Ky'ta, mutta tämä on karannut ja jättänyt jälkeensä vain muutamia vihjeitä. Etsintäretkellään Cassia kohtaa uusia ystäviä ja liittolaisia ja joutuu kyseenalaistamaan kaiken mihin siihen asti on uskonut.

Yhteiskunnan unelmapoika Xanderkaan ei ... (lisää)

Viallinen (Viallinen, #1)Nälkäpeli: Vihan liekit (Nälkäpeli, #2)Nälkäpeli: Matkijanärhi (Nälkäpeli, #3)Kapinallinen (Outolintu-trilogia, #2)Valinta (Valinta-sarja, #1)
Rinja
Uusin jäsen: Topi Kopakkala