Kirja-arvio: Neurovelho

Kirjoittanut Reijo Purontakanen - 5.0

Monitasoinen ja vahvatunnelmainen romaani, jossa on dekkari liittyy saumattomasti scifiin. Vaikka opus on kirjoitettu jo vuonna 1984 se ei ole juurikaan vanhentunut, vaan on jopa ajankohtaisempi kuin koskaan. Suosittelen kaikille hyvän tarinan ja rikkaan kielen ystäville. PS: hyvä yleistieto on bonusta tätä romaanisarjaa lukiessa.

Tietoa kirjasta :: Neurovelho

William Gibson Julkaistu: 1991
Tyylit: scifikyberpunk
Avainsanat: hugo-palkinto, nebula-palkinto, philip k. dick -palkinto, portti-palkinto, tähtivaeltaja-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 1984. Suomentanut Arto Häilä. Päällys: Heikki Kalliomaa. Sidottu, kansipaperi.

Hugo-palkinto 1985, Nebula-palkinto 1984, Philip K. Dick -palkinto 1984, Tähtivaeltaja-palkinto 1992. BSFA-palkintoehdokas 1985, toinen sija Locus-palkintoäänestyksessä 1985 (esikoisromaanit). Portti-palkinto 1992 (käännösteokset, lehden lukijaäänestys). Valittu Tähtivaeltaja-lehden 1900-luvun tieteiskirjallisuuden Top 50-listalle 2000.

Neurovelhon ... (lisää)

Lunastuksen arkki (Ilmestysten avaruus, #3)Musta linna ja muita outoja tarinoitaIlmestysten avaruus (Ilmestysten avaruus, #1)Peililasit: Cyberpunk-antologia (Jalavan SciFi-sarja, #18)Sovituksen kuilu (Ilmestysten avaruus, #4)
Thialfi
Uusin jäsen: Ruska