Kirja-arvio: Elysionin tuli

Kirjoittanut Eija - 3.0

Elysionin tuli on jatkoa Prefektille. Lukemista ei haitannut, vaikka edellinen osa ei ollut enää kovin hyvin muistissa. Tapahtumat sijoittuvat Yellowstone planeetan ympärillä olevaan Timanttivyö rengasrakennelmaan, missä on kymmenisen tuhatta itsenäistä maailmaa. Yellowstone planeetta puolestaan kuuluu Epsilon Eridani tähtijärjestelmään, joka sijaitsee 10.5 valovuoden päässä Auringosta.

Ihmisiä kuolee aivojen tuhoutumiseen kiihtyvällä tahdilla. Kulovalkeaksi nimettyä murhavyyhtiä selvittää prefektien ryhmä. Minulle kirja oli Prefektin tapaan sellainen OK – ihan hyvä, mutta ei se nouse muiden Ilmestysten avaruus kirjojen tasolle millään. Välillä kerronta tuntui rautalangasta vääntämiseltä, mutta osittain tunne johtunee siitä, että lukija tietää enemmän kuin murhavyyhteä selvittävät prefektit.

Tietoa kirjasta :: Elysionin tuli

Alastair Reynolds Julkaistu: kesäkuu 15, 2018
Tyylit: scifiavaruusooppera

Elysionin tuli: Prefekti Dreyfus pulassa 2. Alkuteos ilmestynyt 2018. Suomentanut Hannu Tervaharju. Kansi: Tuomo Parikka. Nidottu.

Locus-palkintoehdokas 2019.

NÄKYMÄTÖN UHKA ILMESTYSTEN AVARUUDESSA

Timanttivyön utopistista yhteiskuntaa kohtaa salaperäinen uhka: kansalaisia alkaa kuolla selittämättömällä tavalla. Karismaattinen kulttijohtaja käyttää tilaisuutta vaikutusvaltansa pönkittämiseen.

Näkymättömän, äänettömän tappajan ... (lisää)

Kausaalienkeli (Kvanttivaras-trilogia, #3)Varjokapteeni (Kostaja, #2)Viillot (Viillot, #1)Saga: Neljäs kirja (Saga, #4)Saga: Kolmas kirja (Saga, #3)
Uusin jäsen: Antero Stenhammar