Kirja-arvio: Aamunkoi

Kirjoittanut Nella - 3.5

Kirja on periaatteessa jaettu kolmeen osaan, joista ensimmäinen ja viimeinen on kirjoitettu Bellan näkökulmasta ja keskimmäinen taas Jacobin. Oma suosikkini on kirjan kolmas osa. En itse pitänyt kovin paljoa Jacobin näkökulmasta kirjoitetusta tekstistä.

Kirjan juoni on ihan mukavaa luettavaa, ei mitään kovin erikoista. Välillä on jopa hieman tylsän puoleista. Jos pitää onnellisista lopuista, silloin tämä kirja kannattaisi ehkä lukea. Loppu on melko kliseinen, mutta itse kyllä pidin siitä.

Teksti on edelleen hyvin kirjoitettua ja se tekee teoksesta mielekästä lukemista. Varsinkin kirjan keskiosa on kirjoitettu melko humoristisella tavalla, vaikka aihetta itsessään en kyllä kuvailisi hauskaksi. Olen lukenut kirjan muutamaan otteeseen ja usein hypin Jacobin osuuden eteenpäin pienissä pätkissä ja jätän osan lukematta, koska en vain millään jaksa lukea kaikkea Jacobin ongelmista. Kyseisessä osassa on paljon tietoa juoneen liittyen, joten se on kuitenkin tärkeää luettavaa.

Etenkin teoksen loppuosassa tulee paljon uusia hahmoja, jotka ovat monet hyvin kiinnostavia. Myös Bellan, Edwardin ja Jacobin välinen suhde selkenee loppuosassa, joka tekee omasta mielestäni tarinasta paljon mieluisampaa luettavaa.

Mielestäni tämä on sarjan paras osa, mutta jos kaipaa jännitystä niin ei sitä tästä paljoa löydy. Aluksi olin aivan innoissani kun pääsin tätä ensi kertaa lukemaan ja olo oli haikea kun tarina loppui. Nykyään ei se enää tee kovin suurta vaikutusta, mutta ihan kiva päätös sarjalle.

Tietoa kirjasta :: Aamunkoi

Stephenie Meyer Julkaistu: lokakuu 22, 2009
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: elokuva, ihmissudet, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Pirkko Biström. Sidottu.

”Älä pelkää”, kuiskasin. ”Me kuulumme yhteen.” Äkkiä minut valtasi tunne, että sanani olivat totisinta totta. Tämä hetki oli niin virheettömän oikeanlainen, ettei vähintäkään epäilyksen sijaa jäänyt. Hänen kätensä kietoutuivat ympärilleni, puristivat minut häntä vasten... Tuntui, kuin jokaista hermoani kihelmöisi. ”Ikuisesti”, hän myönsi.

Suunnaton intohimo ... (lisää)

Uusikuu (Houkutus, #2)Epäilys (Houkutus, #3)Houkutus (Houkutus, #1)Selviytyjät (Intertwined, #2)Bree Tannerin lyhyt elämä
Mustelmann
Uusin jäsen: Topi Kopakkala