Nefrin tytär

@ Erika Vik
Nefrin tytär (Kaksosauringot #3) - Erika Vik 7.86   41

Kansi ja kartta: Erika Vik. Sidottu, kansipaperi.

Kuvastaja-palkinnon kunniamaininta 2021 (koko sarja).

Kaksosauringot-trilogian fantastinen kertomus kahtia jakautuneesta maailmasta huipentuu kiihkeästi odotettuun, spektaakkelimaiseen päätösosaan.

Tulilinnut ja kartaagit ovat hyökänneet Seleesiaan, ja Klaani on kaapannut Aleian Thelluriaan. Corildon lähtee Seuran varjojen kanssa hänen peräänsä ja värvää mukaansa Mateon, joka osaa avata thellurialaisia lukkoja. Kun Aleia kohtaa viimein Thelluriassa etsijänsä, Klaanin värvänneen tahon, hän törmää toisenlaisiin totuuksiin, jotka pakottavat hänet kyseenalaistamaan kaiken seleesien keskuudessa kokemansa.

Kenen puoleen Aleian lojaliteetti kallistuu? Voiko hän hallita lumousta sisällään vai onko sillä oma tahtonsa? Entä miten käy Corildonin ja vainottujen seleesien?

Keskustelu: Erika Vik (7 viestiä)

Kirja julkaistu syyskuu 25, 2018 (Gummerus)
Tietoja muokattu lokakuu 28, 2021

Kaksosauringot

Sarja sai Kuvastaja-palkinnon kunniamaininnan 2021.

Hän sanoi nimekseen Aleia (Kaksosauringot #1) 7.60   69
Seleesian näkijä (Kaksosauringot #2) 8.30   53
Nefrin tytär (Kaksosauringot #3) 7.86   41

huhtikuu 4, 2022

Seikkailu huipentuu kun keskushenkilömme päätyvät samaan paikkaan päättämään teoillaan maailman kohtalosta. Viimein saadaan tietää mikä tämä homma ylipäätään on ollut tässä sarjassa. Tai no saadaan ja saadaan. Menee lopussa niin abstaktiksi etten pysynyt ihan mukana, mutta suurpiirteisesti ymmärsin mitä tapahtui. Juoni on hyvin rakennettu, se soljuu hyvin eteenpäin ja lopussa on sellaista kunnollista lopun tuntua. Se hieman jäi harmittamaan, että sitä seleesien toista pulssia ei oikein avattu riittämiin. Mitä ovat ne eri sävyt ja miten ne suhtautuvat toisiinsa? Olisin kaivannut tutkielmaa aiheesta. :D Kaiken kaikkiaan sarja oli ihan mukavaa luettava. Sellainen ettei harmita että luin, mutta uudestaan tuskin tulen tähän tarttumaan.

Nella
lokakuu 3, 2018

Hieno päätös mahtavalle sarjalle. Koko sarja on mielestäni parhaita kotimaisia kirjoja, joita olen lukenut ja yltää kyllä monien muidenkin teosten tasalle. Kirjassa on kiehtova tapa edetä tarinassa ja se pitää koukussaan koko tarinan ajan. Itse luin kirjan ahmimalla enkä olisi halunnut laskea teosta käsistäni hetkeksikään.

Kaikki hahmot ovat mielenkiintoisia ja ihania omalla tavallaan. Sarjan ensimmäiseen osaan verrattuna kirjassa on huomattavasti vähemmän päähenkilön Aleian osuutta tarinassa, mutta itseäni se ei haitannut, koska kaikki muutkin hahmot ovat erittäin kiinnostavia. Aleia muuttuu tämän kirjan aikana odottamattoman paljon, mutta Erika Vik on kuitenkin onnistunut säilyttämään kosketuksen hahmon alkuperäiseen olemukseen.

Sekai-chan
marraskuu 22, 2018
HourglassEyes
lokakuu 8, 2018
Nix Kharon
lokakuu 14, 2023

Moni asia selviää tässä kirjassa, mutta itse asiassa ei aivan kaikki. Itseäni olisi kiinnostanut vielä enemmän kuulla tarkemmin muistakin kuin nefreistä. Haluaisin Vikin kirjoittavan lisää tähän maailmaan kuuluvia kirjoja. Ilman Aleiaa tai Aleian kanssa.

HeirOfMist
marraskuu 26, 2018

Joo siis, olihan tämä hyvä kirja, mutta ehkä oli vähän liian tiiviisti tungettu. Mielestäni ainakin laivamatka olisi voitu laittaa aikasempaan kirjaan, niin tähän olisi saatu vähän tarkemmin tähän kirjaan.

Ja sori jos on aika huono ku on eka esittely.

K.Risse
K.Risse