Kirja-arvio: Valenda

Kirjoittanut rudi92 - 5.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Tätä kirjaa olen odottanut jo pitkään vesi kielellä, ja nyt sen sain viimein aloitettua kaikkien kiireideni ohessa. Ja kun kerran sen oli aloittanut, niin eihän siinä lukemisessa mennyt kuin pari päivää.

Valendahan on siinä erilainen toinen osa, että siinä on toisen ihmisen näkökulmasta. Ensimmäisen osan Scarlett jää ihan sivuhahmoksi, samoin hänen rakastettunsa Julian. Tella, joka oli ensimmäisessä osassa sivuhahmo, on nyt tässä päähenkilö, ja hyvä sellainen onkin. Oli ihanaa, että Tella oli selkeästi omanlaisensa, eikä hänen näkökulmansa ollut samanlaista kuin siskonsa. Pidin myös Dantesta, hänkin oli erilainen, mitä Julian. Vaikka hän olikin samantyylinen paha poika, kuin Julian, niin se oli toisenlaista. Hän oli jotenkin "pahempi" poika.

Oli upeaa, että lopussa Legend esiteltiin, vaikka olinkin hieman pettynyt. Olisi ollut upeaa, jos tämä oli ollut joku toinen, vielä ennestään tuntematon lukijoille. Toisaalta, en usko, että Legendin henkiköllisyys nyt mikään maatakaatava asia ole.

Valenda on mahtava jatko-osa aivan ihanalle kirjasarjalle, ja odotan innokkaasti sarjan kolmatta osaa.

Tietoa kirjasta :: Valenda

Stephanie Garber Julkaistu: syyskuu 26, 2018

Alkuteos ilmestynyt 2018. Suomentanut Kaisa Kattelus. Kartta: Rhys Davies. Alkuperäiskansi: Erin Fitzsimmons ja Ray Shappell. Sidottu, kansipaperi.

Tervetuloa takaisin Caravalin pelimaailmaan!

Stephanie Garberin rajaton mielikuvitus avaa jälleen portit maagiseen peliin, jota Caravalin jatko-osassa pelataan keisarikunnan pääkaupungin kaduilla ja palatseissa.

Donatella Dragna sai pelastettua sisarensa Scarlettin järjestetyltä avioliitolta, ... (lisää)

Mahti (Korpinkehät, #3)Huijarin oppipoika (Taikuri ja taskuvaras, #2)Lumottu (Yön talo, #6)Rautakuningas (Rauta-saaga, #1)Taikuuden taakka (Chrestomancin maailmat, #3)
Pisania, muikku
Uusin jäsen: Piia