Kirja-arvio: Valenda

Kirjoittanut Miss Pelling - 4.0

Taidan olla ainoita, jotka ei nauttinut tästä niin paljoa kuin ensimmäisestä osasta Caravalista. Joka tapauksessa Valenda imaisi mukaansa niin kuin ensimmäinen tarina ja olin tietysti lumoutunut.

Sisko Donatella on kiinnostava vastapaino Scarlettille ja kirjasta olisi tullut ehkä pidempi jos sitä olisi jälleen kertonut Scarlett sillä jos Scar jää pohtimaan pitkään monen virkkeen ajaksi, niin Tella hyppää sen koommin ajattelematta. Itse ehkä pidän enemmän Scarlettista sillä osaan samaistua hänen epäröivään ja herkkään luonteeseen kuin huimapäisen ja villin Tellan. Garber tekee mukavaa työtä ja hän osaa kirjoittaa taianomaisia asioita ja tapahtumia tarinaansa. Mutta nyt niihin risuihin; Julianin hahmo sai yhä vereni kiehumaan! (olen varmaan tässäkin ainoa; lähes vihaan Juliania!) Mielestäni Garber tekee liiän mustavalkosia miespuolisia hahmoja; kaikki pojat Caravalin ihmeellisessä maailmassa tuntuvat olevan lipeviä, sydämiä särkeviä lihaksikkaita komeita ja valehtelevia poikia. Lisäksi petyin karvaasti kirjan lopussa. (lukeneet tietävät...)

Rakastan Garberin luomaa tarinaa ja maagista maailmaa. Risuista ja loppupuolen mälsästä käänteestä huolimatta odotan viimeistä osaa innolla.

Tietoa kirjasta :: Valenda

Stephanie Garber Julkaistu: syyskuu 26, 2018

Alkuteos ilmestynyt 2018. Suomentanut Kaisa Kattelus. Kartta: Rhys Davies. Alkuperäiskansi: Erin Fitzsimmons ja Ray Shappell. Sidottu, kansipaperi.

Tervetuloa takaisin Caravalin pelimaailmaan!

Stephanie Garberin rajaton mielikuvitus avaa jälleen portit maagiseen peliin, jota Caravalin jatko-osassa pelataan keisarikunnan pääkaupungin kaduilla ja palatseissa.

Donatella Dragna sai pelastettua sisarensa Scarlettin järjestetyltä avioliitolta, ... (lisää)

Lumottu (Yön talo, #6)Tuomitun ruusu (Roistoakatemia, #4)Mitä huominen tuo tullessaanSalaperäinen sirkus (Haavekaupunki, #4)Kesytön (Susiraja, #1)
Uusin jäsen: Ninni Steier