Kirja-arvio: Lohikäärmeet

Kirjoittanut rudi92 - 5.0

Kirja oli puhdasta mahtavuutta alusta loppuun. Juoni oli loistava ja erilainen, hahmot ihania ja omanlaisiaan ja toteutus todella erinomainen.

Ember oli hyvä päähahmo. Hän oli rohkea ja itsenäinen, mutta samalla hieman epävarma ja ujohko. Garrett oli ihana. Oli ihanaa, kun päähenkilön rakkaudenkohde ei ollut mikään itsevarma paha poika, joka saa kaikki tytöt levittämään reitensä heti ensitapaamisella. Vaikka rakastankin Jacea (Varjojen kaupungit), Patchia (Langennut enkeli), tai muissa kirjoissa olevissa pahoja, itsevarmoja poikia, niin on todella virkistävää ja ihanaa lukea myös siitä, että unelmien poika/mies voi olla myös ei niin itsevarma. Riley oli mielestäni hahmo, josta sai ensin sellaisen paha poika kuvan. Mutta kun kirjaa luki pitemmälle, kävikin ilmi, ettei hän ollutkaan sellainen, ja olin todella iloinen. Riley on myös todella ihana hahmo, ja olen hieman yllättynyt siitä, ettei tuleva kolmiodraama ainakaan vielä ärsytä minua. Ensimmäisen osan perusteella kumpi tahansa poika sopisi Emberille todella mahtavasti, ja odotan innokkaasti mitä sillä rintamalla tulee vielä tapahtumaan.

Lohikäärmeet on vaikuttava teos, mitä ei voi jättää kesken. Se on taidokkaasti kirjoitettu sekä juoni ja toteutus ovat ensiluokkaa. Pidän myös Talonin ja Pyhän Yrjänän Veljeskunnan välisestä konfliktista. Molemmat osapuolet ajattelevat täysin mustavalkoisesti: me olemme hyviä, te pahoja, eikä kummassakaan voi olla poikkeuksia. Se on hyvin realistista ja ymmärrettävää, eikä loppujen lopuksi lukijakaan voi täysin tyrmätä kumpaakaan osapuolta juuri sen takia, että oikeassakin elämässä on ihmisiä (ja kuka tietää, ehkä myös lohikäärmeitä), jotka ajattelevat mustavalkoisesti.

Olen todella iloinen, että olen hankkinut Talon-saagan neljä osaa, joten pääsen heti toisen osan kimppuun.

Tietoa kirjasta :: Lohikäärmeet

Julie Kagawa Julkaistu: huhtikuu 27, 2016
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: lohikäärmeet

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Eeva Parviainen. Sidottu, kansipaperi.

Julie Kagawan uutta luovassa trilogiassa ihmishahmoihin kätkeytyneet lohikäärmeet vaeltavat keskuudessamme...

Talon-saagan ensimmäinen osa

Kauan sitten Pyhän Yrjänän Veljeskunta onnistui hävittämään lähes kaikki lohikäärmeet. Jäljelle jääneet kätkeytyivät ihmishahmoihin ja ovat siitä lähtien eläneet ihmisten joukossa. Ajan myötä heitä ... (lisää)

Bree Tannerin lyhyt elämäKapinalliset (Talon-saaga, #2)Kodittomat sielut (Intertwined, #1)Jäljitetty (Susiraja, #3)Ruska (Kuura-trilogia, #3)
carmyli, Pisania
Uusin jäsen: Zahra Osman