Neljännessä kirjassa seikkaillaan tulevaisuuden aalloilla, kun Pantagruel hoveineen ottaa alle laivaston ja suuntaa kohti Intiaa. Matka ei kuitenkaan suju niin sutjakkaasti kuin voisi kuvitella, ja vaikka minkälaisia saaria ja merikoettelemuksia eteen sitten sattuukin. Koska teos on satiiri, saaria saattaa kansoittaa varsin ranskalainen joukko - milloin mitäkin Rabelaisin vastustajakuntaa omissa höpsöissä yhteisöissään. Kieleltään ja huumoriltaan teos on jälleen yhtä ilotteleva kuin aiemmatkin. Taattua Rabelaisia siis.

Suosittelen teosta ehdottomasti pantagruelisteille, mutta myös niille, jotka kaipaavat jotakin uutta vääntöä Pantagruelin hovielämälle Ranskanmaalla. Sekä tietysti navanalushuumorin ja antiikin kirjallisuuden ystäville.

Tietoa kirjasta :: Pantagruelin neljäs kirja

François Rabelais Julkaistu: syyskuu 12, 2014
Tyylit: fantasia

Alkuteos ilmestynyt osittaisena 1548 ja täydellisenä 1552. Suomentanut Ville Keynäs. Graafinen suunnittelu Mika Tuominen. Sidottu.

François Rabelais (1483 t. 1494–1553) oli lääkäri ja kirjailija, jonka teokset kahden jättiläisen, Gargantuan ja hänen poikansa Pantagruelin, vaiheista kuuluvat ranskalaisen kirjallisuuden suuriin klassikoihin. Rabelaisin teokset joutuivat ilmestyessään kiellettyjen kirjojen ... (lisää)

Tom ja Morbicuksen kosto (Ella Aura, #3)Mustan rannikon kuningatar ja muita Conan-kertomuksiaOrrin ja korppisota (Usvasaari, #4)Pitkätähden kosto (Soturikissat-erikoisseikkailut, #6)Musta komppania (Musta komppania, #1)
Pisania, Jukuke, MARGO
Uusin jäsen: Jeesuskello_