Kirja-arvio: Punainen kuningatar

Kirjoittanut HeirOfMist - 4.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Eli siis kirjaan oli luotu hieno maailma ja tähän maailmaan on kirjoitettu koko sarja (toisin kunin Katri Alatalon Käärmeiden kaupunki johon on kirjoitettu erittäin hieno maailma mutta se on vain yhtä kirjaa varten). Pidin kirjasta erittäin paljon. Mare oli lempihahmoni kirjan alusta lähtien, koska hän oli normaali ihminen ja silti hänellä oli erikoisia voimia, se että hän hallitsee sähköä. Calista pidin siihen asti että paljastui että hän on kruununprinssi, toivoin että mare olisi paritettu hänelle eikä Mavenille, kirjan lopussa aloin pitää hänestä sillä hän oli lopussa Maren kanssa pakosalla. Mavenista en pitänyt missään vaiheessa, sillä hän ei ollut yhtä tärkeä kuin Cal. Maven ärsytti minua koko kirjan ajan, ja kun hänen petos paljastui lopussa niin aloin vihata häntä.

Tietoa kirjasta :: Punainen kuningatar

Victoria Aveyard Julkaistu: heinäkuu 18, 2016
Tyylit: fantasia, dystopia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut Jussi Korhonen. Kansi: Sanna-Reeta Meilahti. Sidottu.

”Jännittävän sarjan alku... Jos aiot lukea yhden kirjan, lue tämä!” – Guardian

Uuden fantasiasarjan mykistävä ensimmäinen osa!

Veri jakaa ihmiset kahteen kastiin – punaisiin ja hopeisiin. Punaiset ovat rahvas, jota lähes jumalallisia voimia omaava hopeisten eliitti hallitsee.

Mare Barrow on 17-vuotias punainen taskuvaras ja ... (lisää)

Lasinen miekka (Hopea, #2)Pimeä sydän (Mystic City, #2)NokkosvallankumousKuninkaan kahleet (Hopea, #3)Salatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)
Freyja, kyty, LordStenhammar
Uusin jäsen: Satu Mahkonen