Tämä on ehdottomasti lempparini kaikista Narnia.sarjan kirjoista. En itsekään tiedä miksi, mutta epäilen sen johtuvan siitä, että tässä kirjassa tapahtui jollain tasolla enemmän kuin muissa sarjan kirjoissa. Olen aina nauttinut purjehduksesta ja muutenkin merellä tapahtuvista kirjoista, vaikka tulenkin itse hyvin helposti merisairaaksi. Oli hyvä, että Lewis kirjoitti Kaspianista toisenkin kirjan, hän kun on aika moneen taipuvainen kaveri. Oli myös hyvä, että hän otti tähän kirjaan Lucyn ja Emundin, he luovat eräänleisen siteen aiempiin kirjoihin. Mutta toisaalta on hyvä, että kuvioihin pukahti uusikin tyyppi, Eustace, Lucyn, Edmundin, Peterin ja Susanin serkku. Kaiken kaikkiaan kirja oli hyvä, muttei ihan viiden tähden luokkaa. Juoni ja henkilöt olivat hyvin kehiteltyjä, ja pidän Lewisin kerrontatavasta, mutta kirjasta puuttui silti Sitä Jotakin.

Tietoa kirjasta :: Kaspianin matka maailman ääriin

C. S. Lewis Julkaistu: 1963
Avainsanat: elokuva, lohikäärmeet, meriseikkailu, narnia, tv-sarja

Alkuteos ilmestynyt 1952. Suomentanut Kyllikki Hämäläinen. Kuvittanut Pauline Baynes.

1. painos: Otava, 1963 (5. painos 1998). Sidottu.
9. painos: Loisto, 2009. Nidottu.
10. painos: Otava, 2010. Elokuvakansi ja kuvia elokuvasta. Sidottu.

Lucy ja Edmund on lähetetty viettämään lomaa ilkeän ja kerskailevan serkkunsa Eustacen luo. Meriaiheisen maalauksen kautta he päätyvät jälleen Narniaan, Sarastus-nimiselle laivalle, jolla kuningas Kaspian X ... (lisää)

Titaanien kirous (Percy Jackson, #3)Harry Potter ja Feeniksin kilta (Harry Potter, #5)Kolmas sisar (Royaumen aikakirjat, #1)Rannaton järvi (Selviytyjät, #5)Kirjanvartija (Kuolemattoman Nicholas Flamelin salaisuudet, #1)
FreakyMike
Uusin jäsen: Topi Kopakkala