Taipumaton (Kadonnut laivasto #1) - Jack Campbell8

Kirja-arvio :: Taipumaton

Kirjoittanut HeirOfMist

Kirja on todella realistisesti kirjoitettu, niin todentuntuista että voisi olla mahdollistakin. Suosittelen scifin ystäville.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Taipumaton

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Matti Rosvall. Kannen kuva: IstockPhoto. Sidottu.

YLI VUOSISADAN JATKUNUT maailmojen sota on kääntymässä Allianssin tappioksi. Yllättävä toivo herää, kun Allianssin sata vuotta aikaisemmin sankarillisesti pelastanut John Geary löytyy syväjäädytettynä tuhoutuneen aluksensa pelatuskapselista.

Kun neuvottelut Syndikin kanssa menevät pahasti pieleen, Gearysta tulee laivaston komentaja. Hän pakenee laivastonsa kanssa syvälle vihollisalueelle – mukanaan avain yhteen Syndikin hyperneteistä. Mutta Allianssin vuosikymmeniä jatkuneiden tappioiden seurauksena armeija on muuttunut: perinteiset taisteluopit ovat unohtuneet ja hierarkkinen komentoketju murtunut. Legendan mainetta vastentahtoisesti kantava Geary joutuu napit vastakkain nuorten upseerien kanssa. Jotta Allianssi pystyy pelastumaan, asioiden on muututtava.

Kadonnut laivasto -kirjoista sanottua:

"Parasta sotascifiä aikoihin." – Wired Magazine

"Mukaansatempaavaa… Tähän eivät pety vanhat eivätkä uudet lukijat." – Kirkus Reviews

"Yhdistää sotascifin ja mahtavan avaruusoopperan parhaat ainekset uudeksi jännityssarjaksi… Laivasto purjehtii lukemattomiin yllätyksiin ja seikkailuihin." – Publishers Weekly

"Kiehtovaa… Tämä on sotascifiä, jossa sekä sotilaallinen että tieteispuoli on tehty oikein." – SFX Magazine

"Koko sarja on lukemisen arvoinen. Se on nopeatempoista jännitystä. Taisteluissa avaruuden ja ajan lainalaisuudet on otettu huomioon. Ian Douglasin, David Weberin ja David Draken ystävät tulevat nauttimaan tästä laatusarjasta." – SFRevu