Kirja on yksi parhaita joita olen koskaan lukenut! Olen lukenut koko sarjan jo useampaan kertaan enkä usko, että voisin kyllästyä siihen koskaan. Ensimmäinen osa on vieläpä suosikkini kaikista osista, se on jotenkin niin kotoisa. Koko Harry Potter -sarja on aivan mahtava ja tämän parempaa aloitusta ei kyllä saisi millään. Kirjan teksti, tarina ja hahmot ovat kaikki hienosti luotu ja kokonaisuus on aivan täydellinen.

Teksti on viihdyttävää, todella monipuolista ja aivan upeasti luotua. Se on välillä humoristista ja toisinaan taas erittäin järkevää ja asiallista.

Juoni taas on todellinen klassikko. Koko kirja on täynnä pienen pieniäkin yksityiskohtia, jotka ovat oleellisia myöhemmin sarjassa. J. K. Rowling on oikea taikuri kirjailijoiden maailmassa. Teoksen juoni on viihdyttävä ja itse rakastan sitä aivan suunnattomasti. Tarinan rakenteessa on jonkin verran perinteistä vivahdetta, mutta se on kuitenkin aivan omaa luokkaansa. Voisin kirjoittaa tästäkin aiheesta monta sivullista, mutta sanon vain yksinkertaisesti: tarina on täydellinen.

Tietoa kirjasta :: Harry Potter ja viisasten kivi

J. K. Rowling Julkaistu: syyskuu 28, 1998
Avainsanat: elokuva, mythopoeic-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 1997. Suomentanut Jaana Kapari. Kannen kuvat: Mika Launis. Sidottu. Nidottu laitos 2011. Jim Kayn kuvittama laitos ilmestyy 6.10.2015.

Nestlé Smarties Book Prize 1997 Gold Medal 9–11 years, FCBG Children's Book Award 1997, Birmingham Cable Children's Book Award 1997, Young Telegraph Paperback of the Year 1998, British Book Awards 1997 Children's Book of the Year, Sheffield Children's Book Award 1998, valittu American Library Association's 100 Best ... (lisää)

Brisingr (Perillinen, #3)Loputtomasti (Paranormaali, #3)Stravaganza: Salaisuuksien kaupunki (Stravaganza, #4)Tyttö joka putosi Satumaan alle ja juhli varjojen valtakunnassa (Satumaa, #2)Tietäjän lapsuus (Chrestomancin maailmat, #2)
Uusin jäsen: Vinski Hietala