Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Sain luettua tämän kirjan ja pakko sanoa että suosittelen kaikille fantasian ystäville. Lisäsin suosikiksi. Mielestäni tämä on paras kirja mitä olen toistaiseksi lukenut, ja sarjan toiselle osalle on korkeat odotukset. Ainoa miinus on että mielestäni Kelsier kuoli liian aikaisin sarjassa. Mutta ei se niin paljoa häirinnyt, sillä taistelu kohtaukset oli hienosti kuvailtu, pidin siitä että kerrottiin että mitä henkilöt milloinkin polttivat.

Henkilöista pidin eniten Kelsieristä, sillä hän on uhkarohkea mutta ei halua muita vaaraan. Hän on hyvä taistelemaan, mutta toivoin että häntä ei olisi tapettu.

Vin oli kirjan alussa ujo tyttö joka muuttui kirjassa ihan eri ihmiseksi, hän kuulu hänen veljensä äänen päässään, ja se häritsi minua suunnattomasti.

Muut koplalaiset olivat taitavia omassa allomantian taidossaan. Heistä en jaksa kirjoittaa esittelyä mutta lukekaa kirja.

Tietoa kirjasta :: Viimeinen valtakunta

Brandon Sanderson Julkaistu: kesäkuu 7, 2017
Tyylit: fantasiakorkea fantasia

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Mika Kivimäki. Kannen kuva: Sam Green. Kartat: Isaac Steward. Sidottu.

Romantic Timesin arvostelijapalkinto eeppiselle fantasiaromaanille 2006, Elbakin.netin palkinto 2010. Tähtifantasia-palkintoehdokas 2018.

Kelsier oli kuullut tarinoita.
Hän oli kuullut kuiskailtavan ajasta, joskus kauan sitten, kun aurinko ei ollut punainen. Ajasta, jolloin taivas ei ollut savun ja tuhkan täyttämä, kun kasvit kasvoivat ilman ... (lisää)

Pääskytorni (The Witcher – Noituri, #6)Kohtalon miekka (The Witcher – Noituri, #2)Varjojen kuningatar (Throne of Glass, #4)Talvisateet (Vuorileijonan varjo, #7)Myrskykausi (The Witcher – Noituri, #8)
Uusin jäsen: Vinski Hietala