Kirja-arvio: Tulen perillinen

Kirjoittanut Linnunlento - 5.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Tähän mennessä sarjan paras osa, todella koukuttava! Kirja alkaa hitaalla tempolla mutta pääsee pian vauhtiin, ja koko sarjan juoni saavuttaa lopulta tärkeän käännekohdan. Päähahmot toimivat tällä kertaa erillään toisistaan, ja Celanena on uudessa maailmassa. Pidin uudesta maailmasta, se on kaunis mutta myös vaarallinen, ja taikuuskin toimii siellä!

Uusia kiinnostavia hahmoja oli monta, mutta lempparikseni nousi tällä kertaa ”pahishahmo” Manon. Manon oli julma noita, mutta myös vahva naishahmo ja ehkä hän jopa tekee vielä parannuksen...? Manonin luvuista teki mielenkiintoisen myös lohikäärmeet :D

Tietoa kirjasta :: Tulen perillinen

Sarah J. Maas Julkaistu: heinäkuu 13, 2018
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret
Avainsanat: lohikäärmeet

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Sarianna Silvonen. Kartta: Kelly de Groot. Kannen kuvitus: Alessandro Taini. Sidottu, kansipaperi.

HÄN OLI TUHKAN JA TULEN PERILLINEN, EIKÄ HÄN KUMARTAISI KETÄÄN.

Celaena Sardothien on selvinnyt hurjista taisteluista ja musertavista suruista. Hän on kuitenkin joutunut maksamaan siitä sanoinkuvaamattoman hinnan. Nyt hän taistelee murheen murtamana omaa sisäistä tyhjyyttään vastaan.

Kaiken pimeyden keskellä Celaenasta on ... (lisää)

Perillinen (Perillinen, #4)Eragon (Perillinen, #1)Esikoinen (Perillinen, #2)JäälohikäärmeBrisingr (Perillinen, #3)
Astorethein, Pisania, Jussi
Uusin jäsen: pekka ruohonen