Näkijän amuletti (Näkijän kirja #2) - Lene Kaaberbøl4

Kirja-arvio :: Näkijän amuletti

Kirjoittanut Kataja

En suosittele kirjaa kovin nuorille, koska se sisältää väkivaltaa, mm. miekkailua melko verisesti, ihmisen tappamista miekalla ja nuoren lapsen lyömistä. Kirja on kirjoitusasultaan omasta mielestäni sangen sujuvaa, mutta oman nuoren ikäni vuoksi en pitänyt sen väkivaltaisuuksista, enkä olisi lukenut sitä loppuun, jos minulla olisi ollut parempaa luettavaa. Arvosana koulun arvosana-asteikolla: 7-

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Näkijän amuletti

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Annika Eräpuro. Kannen kuva: Peter Madsen. Sidottu.

Kansainvälisesti ylistetty fantasiasarja jatkuu

Näkijän lahjan äidiltään perinyt Dina on perheineen joutunut pakenemaan Dunarkin julman hallitsijan Drakanin vainoa Ylämaalle. Vaara ei kuitenkaan ole ohi. Drakanin liittolaiset vahingoittavat­ perheen äitiä ja ottavat Dinan pantti­vangiksi. Dinan isoveli, äkkipikainen, soturintaitoja harjoitteleva Davin päättää lähteä omin päin pelastusretkelle.

Tanskalainen Lene Kaaberbøl (s. 1960) tunnetaan tyttöjen rakastaman W.i.t.c.h.-fantasiasarjan kirjoittajana. Näkijän tytär aloitti palkitun neliosaisen Näkijän kirja -sarjan, jonka keskiaikainen fantasiamaailma on lumonnut tiensä kaikenikäisten lukijoiden sydämiin. Viidelletoista kielelle käännetystä sarjasta on tekeillä myös elokuva.