Kirja-arvio: Metsästäjän yö

Kirjoittanut Nella - 4.0

Dungeons and dragons -maailma ei ole minulle vielä kovin tuttu, mutta kirjat jotka tähän mennessä olen lukenut ovat olleet oikein hyviä.

Metsästäjän yö jatkaa Maailmanjako -sarjan ensimmäistä osaa, Kumppanukset. Tarina jatkuu sujuvasti ja mukaan tulee paljon uusia hahmoja ja juonia. Kirja on koukuttava ja tarina pysyy koko ajan kiinnostavana. Tekstikin on hyvin luotua eikä se käy kertaakaan tylsäksi.

Kaikki hahmot ovat omaperäisiä ja tekevät kirjasta mahtavan. Kirja ylllätti minut positiivisesti ja suosittelen ehdottomasti fantasian ystäville. Kirjassa on kuitenkin reilusti raakuutta ja taistelua, joista itse olisin jättänyt ehkä osan pois. Muuten ehdottoman hyvä kirja, sopivasti jännitystä, romantiikkaa ja juonittelua sekoitettuna.

Tietoa kirjasta :: Metsästäjän yö

R. A. Salvatore Julkaistu: huhtikuu 13, 2015
Tyylit: fantasia
Avainsanat: dungeons & dragons, forgotten realms, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Tyler Jacobson. Sidottu.

YHDESSÄ PIMEYTEEN

Salin kumppanukset ovat taas yhdessä, ja musta haltia Drizzt Do'Urden uskoo karistaneensa pimeyden ympäriltään. Pimeys ei kuitenkaan jätä häntä helpolla. Lolth-jumalatar, valheiden valtiatar, saa kätyrinsä Quenthel Baenren punomaan juonen, jonka tarkoituksena on murtaa Drizzt, ja tahtomattaan drowien valtakuntaan joutunut salamurhaaja Artemis Entreri kiroaa ... (lisää)

Aamunkoi (Houkutus, #4)Pimeyden rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #1)Carpe jugulum (Kiekkomaailma, #23)Hellsing 2 (Hellsing, #2)Vapautettu (Yön talo, #8)
Uusin jäsen: Vinski Hietala