Kirja-arvio: Vastavirta

Kirjoittanut Nella - 4.5

Vastavirta jatkaa kiehtovaa tarinaa ja kiinnostus pysyy yllä koko kirjan ajan.

Teksti, juoni ja hahmot ovat kaikki lumoavia ja yksityiskohtaisia. Päähenkilö Ty on rohkea ja oikeudenmukainen, aivan ihana persoona. Teksti ajautuu välillä keskusteluissa sarkastisen puolelle, joka on viihdyttävää luettavaa, vaikkakin suurimman osan ajasta kirjan juoni etenee melko nopeasti ja vakavahenkisesti. Tarinassa Ty ja Gemma ovat koko ajan liikkeellä ja se lisää tietenkin kirjan kiinnostavuutta.

Veden alla ja Vastavirta ovat molemmat omaperäisiä ja hienoja teoksia, suosittelen ilman muuta muillekin.

Tietoa kirjasta :: Vastavirta

Kat Falls Julkaistu: marraskuu 17, 2011
Tyylit: scifi, nuoret, seikkailu
Avainsanat: ekokatastrofit

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Arja Gothóni. Sidottu.

Huikaiseva seikkailu valtamerten ihmeiden keskellä jatkuu kansainvälisen menestyssarjan toisessa osassa.

15-vuotias Ty elää valtameren pohjaan perustetun siirtokunnan jäsenenä seuranaan pinnan päällisen maailman kovuutta paennut Gemma. Rauha on palannut siirtokuntalaisten pariin, mutta Ty ja Gemma eivät vielä aavista millaiseen kurimukseen ovat tempautumassa.

Kun Tyn vanhemmat ... (lisää)

Planeetta Logos (Nuorten toivekirjasto, #122)Tunturi-Joonas ja ihmeaineMaailmankello lyö 12 (Seikkailukirjasto (Karisto), #4)Taivaan avain (Endgame–trilogia, #2)Venus-tähden muukalainen
Uusin jäsen: Susa Leppänen