Kirja-arvio: Salamurhaajan taival

Kirjoittanut Nella - 4.5

Kirja on pitkä eikä siinä tapahdu suhteessa kovinkaan paljon. Teksti on kuitenkin hyvin luotua ja lukeminen on koko ajan mielenkiintoista. Päähenkilö Fitzin elämä ei todellakaan ole helppoa, mutta hän selviää haasteista itsepäisyytensä ja taitojensa avulla. Sarjaan hyppää mukaan myös uusia hahmoja sekä monet vanhat henkilöt ovat päässeet mukaan tähänkin osaan. Koko teos on mielettömän taidokas ja mielenkiinto pysyy yllä koko kirjan ajan. Ainoa miinus on mielestäni tarinan loppu, vaikka sekin on tietysti mainiosti luotu. Itse olisin toivonut hieman onnellisempaa loppua Fitzin osalle. Suosittelen lukemaan ehdottomasti!

Tietoa kirjasta :: Salamurhaajan taival

Robin Hobb Julkaistu: 1998
Tyylit: fantasiakorkea fantasia
Avainsanat: lohikäärmeet

Alkuteos ilmestynyt 1997. Suomentanut Sauli Santikko.

1. laitos: Otava, 1998. Kannen kuva: Stephen Youll. Sidottu.
2. laitos: Otava, 2000. Seven. Kannen kuva: Stephen Youll. Nidottu. 2. painos 2004.
3. laitos: Otava, 2018. Seven. Kannen kuva: Jackie Morris. Nidottu.

Locus-palkintoehdokas (fantasiakirjat) 1998.

Kuuden herttuakunnan kohtalo on vaakalaudalla vanhan kuninkaan kuoltua. Kruununprinssi Totuus on kadonnut matkallaan Vuorimaille etsimään tarujen ... (lisää)

JäälohikäärmeLohikäärmetanssi 1 (Tulen ja jään laulu, #5)Brisingr (Perillinen, #3)Lohikäärmetanssi 2 (Tulen ja jään laulu, #5)Varjojen kuningatar (Throne of Glass, #4)
LordStenhammar, Shadow, Ennike Lay, Louhikäärme, Freyja
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson