Kirja-arvio: Varjojen kuningatar

Kirjoittanut Nella - 5.0

Yksinkertaisesti täydellinen. Sarah Maasin teokset ovat kaikki ihania ja etenkin Aelin on aivan mahtava päähenkilö.

Maas osaa luoda koko kirjojen maailman todella yksityiskohtaisesti ja tarkasti, johon vain uppoutuu tyystin mukaan. Kirja etenee luontevasti ja on täynnä yllättäviä juonenkäänteitä ja tapahtumia. Tarina itsessään on täynnä taistelua, romantiikkaa ja kaikenlaisia vahvoja tunteita. Teksti on kirjoitettu aivan uskomattoman hienosti ja kaikkien osapuolten näkökannatkin on saatu esille kivasti.

Voisin kirjoittaa kirjan hahmoista vaikka kuinka paljon, mutta pidän tämän nyt tällä kertaa lyhyenä. Aelin, eli aiemmalta nimeltään Celaena, on todellakin täydellinen päähenkilö. Hän on itsevarma, rohkea ja lempeä, mutta samalla häikäilemätön tappaja. Aelinissa on niin monia eri puolia, että häntä on todella vaikea kuvata. Tämä kertookin vain, kuinka moniulotteisia hahmoja Maas on onnistunut luomaan. Oma suosikkini Aelinin lisäksi on Rowan, haltiaprinssi. Rowan on määrätietoinen ja huolehtiva ja itse rakastan hänen ja Aelinin suhdetta. Myös muita uusia hahmoja tässä kirjassa tulee, Aedion, Lysandra, Nesryn ja Elide nyt mainitakseni. He ovat kaikki aivan ihania ja tulevat luontevasti mukaan tarinaan. Myös Chaol, Dorian ja Manon ovat edelleen mukana kuvioissa ja ovat kaikki muuttuneet huomattavan paljon. Kaikki hahmot tuovat oman ihanan lisänsä tarinaan ja itse en olisi parempia osannut toivoa.

Teos on lopulta aivan täydellinen, en osaa sitä paremmin kuvata. Kertaakaan ei ollut tylsää hetkeä enkä halunnut laskea sitä käsistäni. Loppukin on mukavan toiveikas eli seuraavaa osaa odotellessa. Suosittelen aivan ehdottomasti kaikille fantasian ystäville!

Tietoa kirjasta :: Varjojen kuningatar

Sarah J. Maas Julkaistu: helmikuu 14, 2019
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret
Avainsanat: lohikäärmeet

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut Sarianna Silvonen. Kartta: Kelly de Groot. Kannen kuvitus: Alessandro Taini. Sidottu, kansipaperi.

SOTA ON ALKAMASSA.
KAIKKI HEISTÄ EIVÄT EHKÄ SELVIÄ SIITÄ.

Celaena Sardothienilta on riistetty kaikki mitä hän rakastaa. Mutta nyt hän palaa hakemaan kostoa, pelastamaan ennen niin loistokkaan valtakuntansa ja kohtaamaan menneisyytensä haamut.

Hän on ottanut haltuun oikeutetun paikkansa valtaistuinpelissä Aelin ... (lisää)

Brisingr (Perillinen, #3)Perillinen (Perillinen, #4)JäälohikäärmeEsikoinen (Perillinen, #2)Tulen perillinen (Throne of Glass, #3)
Pisania, Valerie, Freyja, Maija Lempinen
Uusin jäsen: Jere Jokinen