Löysin kirjan vahingossa kirjaston normaalista romaanihyllystä ja nappasin sen mukaan retrotyylisen kannen perusteella. Vaikka olenkin 80-luvun lapsia, niin sen ajan populaarikulttuuri ei ole ominta alaani, kun olen silloin ollut liian nuori. Tietämättömyys aiheesta ei lukiessa haitannut eikä toisaalta kaikkea uutta myöskään tullut tulvimalla. Kirjan paksuuskin kerkisi hetken aikaa epäilyttää siinä vaiheessa kun tajusin aiheen, mutta oikeasti tämä oli tosi koukuttava. En edes kerinnyt lukiessa huomata mitään epäloogisuuksia tai epäuskottavia kohtia.... En ole kovin paljon dystopioita lukenut, että voisin niitä kunnolla vertailla, mutta silti tämä on sieltä lajityypin parhaasta päästä.

Tietoa kirjasta :: Ready Player One: Romaani

Ernest Cline Julkaistu: heinäkuu 27, 2012
Tyylit: scifidystopia
Avainsanat: elokuva, videopeli

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut J. Pekka Mäkelä.

1. painos: Gummerus, 2012. Kansi: Tuomo Parikka. Sidottu.
2. painos: Gummerus, 2018. Elokuvakansi. Nidottu.

Alex-palkinto 2012. Locus-palkintoehdokas 2012, Tähtivaeltaja-palkintoehdokas 2013.

PELI ALKAA. VOITTAJA LÖYTÄÄ AARTEEN JA PELASTAA MAAILMAN. OLETKO VALMIS?

2044. Wade Watts, niin kuin suurin osa ihmiskuntaa, pakenee kurjistuneen maapallon ahdistavaa todellisuutta viettämällä koko ... (lisää)

Vieterivoiman valtakuntaLinnake (Ensimmäinen siirtokunta -trilogia, #2)Konejumalat (Routasisarukset, #3)Suuri fuugaNokkosvallankumous
Fievre, OngoingOcean95
Uusin jäsen: Kari Eerola