Kirja-arvio: Tuhat kerrosta: Pudotus

Kirjoittanut Nella - 3.0

Aluksi minulla meni jonkin aikaa pysyä kaikkien hahmojen perässä. Koska tarinaa kerrotaan viiden henkilön näkökulmasta, ei kirja ainakaan käynyt tylsäksi. Kaikkien hahmojen elämät ovat lopulta sekoittuneet toisiinsa niin täydellisesti, että meinasin edelleen mennä solmuun koko sotkussa. Mutta kirja on kyllä kiinnostava ja monipuolinen, hieman kliseinen teinidraama.

Päähenkilöitä ovat Eris, Avery, Leda, Watt ja Rylin. Kaikki ovat todella erilaisia ja jokaisella on omat salaisuutensa. Välillä kuitenkin turhauduin sille, että kaikkien välille syntyi taukoamatta uusia suhteita ja näistä syntyi valtavasti draamaa. Tottakai, nuorten kirjoissa se on yleistä. Tässä se kuitenkin meinasi jo mennä ärsyyntymisen puolelle.

Muuten koko kirjan juoni on kyllä hyvin suunniteltu ja kirja kehittyy hyvin loppua kohden. Tarinan loppu on melko nopea ja suoraan sanottuna järkyttävä - ei kylläkään täysin huonolla tavalla. Loppu on todellakin yllättävä ja vaikka en hahmoihin ehtinytkään liikaa kiintyä, oli se silti surullinen.

Selvästi tarina kaipaa jatko-osan, joka sillä onkin. Aion varmaankin lukea sen, mutta ei ainakaan ole mikään kiire. Kirja on lopulta ihan hyvä, mutta itse en kyllä pahemmin jäänyt koukkuun tähän sarjaan. Ainakaan vielä.

Tietoa kirjasta :: Tuhat kerrosta: Pudotus

Katharine McGee Julkaistu: syyskuu 28, 2016
Tyylit: scifi, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Annika Eräpuro. Sidottu.

Unohda dystopiat. Tulevaisuus säteilee energiaa.

Kaikki haluavat päästä huipulle, mutta kun on tarpeeksi korkealla, ei ole muuta suuntaa kuin alas.

Manhattan vuonna 2118, 1000-kerroksinen pilvenpiirtäjä. Maailman kuuluisimmassa supertornissa asuvat nuoret navigoivat läpi julkisuudenhuuruisen elämän. Nuori nainen putoaa pilvenpiirtäjän ylimmästä kerroksesta, ja hänen ... (lisää)

Star Wars: Galaktiset taistelutÄäretön meri (5. aalto, #2)Konejumalat (Routasisarukset, #3)Garalin loiset ja sota nanotekniikastaVastavirta (Veden alla, #2)
rudi92
Uusin jäsen: Raisa Välimäki-Kuronen