Kirja-arvio: Outolintu

Kirjoittanut Atran matkassa - 5.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Täytyy sanoa, että yksi parhaimmista lukemistani kirjoista! Kirjaa lainatessa epäilin sitä, tuleeko se olemaan hyvä, tai jotain muuta, mutta Outolintu oli todella hyvä! Mukaansa tempaiseva juoni on todellakin plussaa, sekä hahmot ovat hyvin kuvailtuja. Epäilin aluksi Trisiä ja hänen rohkeuttaan siirtyessään Vaatimattomasta Uskaliaaseen. Toki Tris välillä vaikuttaa olevan 'tönkkö' (kuten kirjassakin sivuhenkilöt sanovat), mutta se ei haittaa ollenkaan, sillä se tuo kirjaan sitä jotain. Välillä vain mietin, että minkä takia ihmiset ovat jaettu Terävään, Sopuisaan, Vaatimattomaan, Rehtiin ja Uskaliaaseen, ehkä se on joku jolla estetään vallankumousta? Ainiin, onhan kirjassa vielä osattomat, jotka eivät kuulu mihinkään aiemmin mainitdemaani osastoon. Trisin ja Neljän suhdetta on kuvattu mielestäni hyvin: aluksi se lähtee pelkästä vilkuilusta, ja jossain vaiheessa Neljä heittää Trisiä päin veitsiä. Mielestäni Outolintu on hyvin samanlainen kuin Nälkäpeli, mutta silti niin erilainen.

Tietoa kirjasta :: Outolintu

Veronica Roth Julkaistu: tammikuu 16, 2014
Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Outi Järvinen. Sidottu. Uusi painos elokuvakannella 2014, nidottu.

Kerron itselleni niin tiukasti kuin pystyn, että näin asiat täällä menevät. Me teemme vaarallisia temppuja ja ihmisiä kuolee. Ihmisiä kuolee, ja sitten me teemme lisää vaarallisia temppuja. Mitä pikemmin pystyn sen seikan omaksumaan, sitä varmemmin selviän hengissä tästä ... (lisää)

Pimeä sydän (Mystic City, #2)Konejumalat (Routasisarukset, #3)Glitch (Sensored Reality, #2)Toisaalla (Jäljellä/Toisaalla, #2)Julma maa
KiLLPaTRiCK
Uusin jäsen: Maija